שיטת רביב

שיטת רביב  פותחה ע"י הגב' נילי רביב על רקע ניסיונה האישי עם בנה ליקוי הלמידה. זוהי שיטת טיפול לפיתוח ותיקון כישורי קשב ולמידה בקרב ילדים ומבוגרים.

צוות מישראל הקדיש מעל 5 שנים לסלילת דרכה של תכנית זו בהתבססו על מחקרים ופיתוחים תיאורטיים אחרונים בחקר המדעים הקוגניטיביים. השיטה ממוקדת ויעילה במיוחד ומטפלת בקשיי למידה והפרעות קשב.
 
"שיטת רביב" היא תוכנית נוירו-קוגניטיבית מתקדמת לפיתוח כישור למידה וקשב. לדברינילי רביב, ליקויי הלמידה נובעים מהתפתחות לקויה בקשרים הנוירולוגיים המסייעים לשבעמיומנויות (אינטליגנציות) בסיסיות: מיומנות תנועתית, חושית, ויזואלית, לשונית, תקשורת בין אישית, הגיונית ותוך אישית. רביב, שבעבר עסקה באדריכלות, הבינה כי בנההצליח להשתקם באורך פלא (לקרוא ספר!) תוך זמן קצר בעקבות גלישת גלים, מצאה כי בעזרתסדרת תרגילים ניתן לגרות את המוח ליצירת מבנים/מסלולים נוירולוגים מפצים. השיטהמבוססת על שליטה בפעילות גלי המוח, באימון בתפיסה דו ממדית, במודעות פונולוגית (חיבור סמלים לצלילים) ובלימוד אסטרטגיות למידה. השיטה כוללת טיפול ממוצע של ביןארבעה לששה חודשים והיא "יוצאה" גם לחו"ל. לדברי רביב, ההחלמה של בנה נבעה מתנועות "השמיניות", אותה עשה בגלישת הגלים, ובמסגרת הטיפול אימצה טכניקה דומה של הליכהבשמיניות תוך מיקוד העיניים בנקודה קבועה במרכז ה"שמונה".
 
שיטת רביב היא אחת הגישות הנוירו-קוגניטיביות המרתקות כיום לפיתוח ותיקון כישורי קשב ולמידה לילדים ומבוגרים. שיטת רביב פועלת על ידי איתור פערים וליקויים בשלבי התפתחות האחראיים לכישורי למידה וקשב והתערבות ממוקדת לגישור פערים אלה. בנוסף משלבת טכניקות לימוד מהתחום הקונבנציונאלי של הוראה מתקנת. השיטה מבוססת על ארבעה תהליכים הפועלים במשולב:
  • בסוס המבנים הנוירולוגים הנדרשים ללמידה יעילה.
  • אימון המוח לשליטה בפעילות גלי מוח: קשב ולמידה מזוהים עם רמת פעילות גבוהה.
  • אימון המוח בתפישה דו-מימדית עיקבית: פיענוח אותיות ומילים.
  • אימון המוח במודעות פונולוגית : קישור אות לצליל, קישור ופענוח אינפורמציה פונולוגית.
  • לימוד אסטרטגיות למידה יעילות- כאשר שלושת השלבים הראשונים מבוססים כהלכה ושנוצרה התשתית הנוירולוגית הנדרשת ללמידה.
 

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    האם השיטה מתימה לילדים בני חמש על הספקטרום בתפקוד גבוה
    זהר פרי0528854133

    פורסמה ב 22/11/2022 ע״י זהר פרי

    מענינת לקבל יותר פרטים כדי שאכל ללמוד על השיטה.

    פורסמה ב 12/04/2010 ע״י מאירה שווננפלד
    מה דעתך?
yyya