שיבוץ התמחות מעשית בתכנית להכשרת מורים לתואר שני

Larissa McLean Davies, Melody Anderson, Jan Deans, Stephen Dinham, Patrick Griffin, Barbara Kameniar, Jane Page, Catherine Reid, Field Rickards, Collette Tayler & Debra Tyler. "Masterly preparation: embedding clinical practice in a graduate pre-service teacher education programme". Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy, Volume 39, Issue 1, 2013.

מאמר זה מתאר את היישום של תכנית לתואר שני בהוראה שהוצגה באוניברסיטת מלבורן בשנת 2008.

מטרת התכנית היא לייצר דור חדש של מורים (לגיל הרך, לבית הספר היסודי ולבית הספר התיכון) שהם בעלי מקצוע הדוגלים בהתערבות, עם מיומנויות ניתוח גבוהות ויכולים להשתמש בנתונים כדי לזהות ולפנות לצורכי הלמידה של הלומדים האינדיבידואליים.

התכנית מסמנת שינוי יסודי בדרך שבה המורים הוכשרו באופן מסורתי באוניברסיטת מלבורן ויוצרת קשר חזק בין תיאוריה לפרקטיקה. קשר זה מתרחש בתוך מודל שותפות חדש עם בתי ספר נבחרים.

המודל הושפע מהתכנית "מורים עבור העידן החדש" (Teachers for a New Era) בארה"ב ומהרקע המעשי והנסיון המעשי של סגל המרצים הבכיר.

התכנית רואה את ההוראה כמקצוע של התמחות קלינית כמו שקורה במקצועות דומים בתחום הבריאות; את ההבנה הזו מאמצים גם בתי הספר הנמצאים בשותפות עם האוניברסיטה.

בתי ספר אלה משמשים כאתרי התמחות מעשית (קלינית), המערבים בפועל את המורים הטובים ביותר שלהם כמרכיב של הכשרה קלינית.

מורים אלה מוכרים כחברי צוות של האוניברסיטה והם אנשי מקצוע מיומנים מאוד שיכולים להדריך בגישת ההוראה המתערבת ומשתמשים בכלי הערכה מתאימים כדי ללעדכן את ההוראה שלהם עם ילדים אינדיבידואליים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית






    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya