שובל ילדות שקוף: על זיכרונות ילדות בגישה אדלריאנית

שריג, ג' (2016). שובל ילדות שקוף: על זיכרונות ילדות בגישה אדלריאנית. תל אביב: מכון מופ"ת.

ניתוח זיכרונות ילדות בגישה אדלריאנית הוא טכניקה מרתקת, עוצמתית ומפתיעה. אדלר התעניין דווקא במה שהמטופלים בחרו לגלות, ולא להסתיר, בזיכרונות שלהם. הוא ראה בזיכרונות המוקדמים מטפורות הפותחות צוהר להבנת אישיותם של המטופלים, מייצגות את המתרחש בחייהם בהווה ומנבאות את התנהלותם בעתיד.

הספר מציע סקירה מקיפה של העבודה עם כלי מרכזי זה בפסיכולוגיה האינדיווידואלית - הלכה ומעשה. הוא מיועד לקוראים בשלוש קהילות: לפסיכותרפיסטים המעוניינים להכיר כלי טיפולי בעל שימושים מגוונים ומרחיקי לכת; לקהילת מכשירי המורים המעוניינים להבין את חזונו של אדלר, את הקשר שלו לעיצוב דמותם של מבוגרים תורמים ויוצרים ואת המקום שזיכרונות הילדות יכולים למלא בתפקיד חינוכי זה; וכן לקוראים ולקוראות המתעניינים בצפונות הנפש והמעוניינים להכיר את שיטת עבודתו של אדלר עם זיכרונות ילדות ולהבין כיצד היא נבדלת משיטתו של פרויד.


למיטב ידיעתי, לא נכתב בארץ או בעולם ספר בהיקף כה נרחב בנושא העבודה עם זיכרונות ילדות בגישה אדלריאנית. הספר פורש יריעה אינטגרטיבית עשירה, מגוונת ומפורטת של התיאוריה ושל הפרקטיקה בנושא, והוא מציג מארג צבעוני ועשיר של מושגים, של הקשרים, של פרשנויות, של גישות ושל טכניקות.

ד״ר רחל שפרון, מומחית לטיפול משפחתי ותעסוקתי, מרצה בכירה
בבית הספר לפסיכותרפיה אדלריאנית ויועצת אקדמית.

שריג מצליחה לשלב ביצירתיות וברגישות יוצאות דופן בין התיאוריה לבין האמנות שבפירוש זיכרונות ילדות, וכך מעניקה חוויה אינטלקטואלית יחד עם כלי עבודה רב-עוצמה.

אנאבלה שקד,  פסיכותרפיסטית ומדריכה אדלריאנית, מייסדת בית
הספר לפסיכותרפיה במכון אדלר ומנחה בכירה בו. 

פרופ' גיסי שריג היא מטפלת אדלריאנית מוסמכת ומרצה במכון אדלר. תחום המחקר שלה הוא נרטיב, זיכרון, פרשנות ונפש בהקשר של הגותו של אלפרד אדלר. פרופ' שריג פרסמה עשרות מאמרים וחמישה ספרים, האחרון שבהם - השורה הפנימית: כתיבה לשם העצמה. שריג נמנתה עם הסגל הבכיר של מכללת סמינר הקיבוצים, שם יזמה והובילה תכניות בנושאי התמחותה, השתתפה ביצירת התכנית לתואר שני במדעי הרוח והרצתה בה, עד לפרישתה לאחרונה.

לקטלוג הספרים במכון מופ"ת

תוכן עניינים והקדמה


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    כיצד ניתן לרכוש את הספר?

    פורסמה ב 03/12/2017 ע״י פרח בן דוד

    כיצד ניתן לרכוש את הספר?

    פורסמה ב 03/12/2017 ע״י פרח בן דוד
    מה דעתך?
yyya