שאלות לגבי Sugata Mitra והפרויקט שלו "החורים שבקיר"
Larry Ferlazzo. "Questions About Sugata Mitra & His “Holes In The Wall”, June 14, 2013.
פרופסור Sugata Mitra מפורסם בזכות הניסויים שלו של "החורים שבקיר", שבהם הוא הציב מחשבים בקהילות הודיות עניות והתלמידים "ארגנו באופן עצמאי" את ההוראה שלהם.
כעת, עם מענק ניכר מ- TED Talks, התכנון שלו הוא הרחבה שאפתנית של תכניתו.
המחבר, מורה ומחנך בארה"ב , טוען כי עולות בו ספקות לגבי גישתו של Mitra.
המחבר טוען כי כאשר הוא עסק בארגון לפני 19 שנים, הוא הבין כי המארגנים מקבלים תשלום מהמוסדות או מחברי הארגון כדי לחשוב על טקטיקות ועל אסטרטגיה.
המארגנים מתייחסים לדאגות שהביעו חברי הארגון ומפתחים רעיונות עבור אסטרטגיות וטקטיקות שהם חולקים עם חברי הארגון.
לאחר מכן, חברי הארגון מגיבים לרעיונות של המארגנים, משנים אותם, מתאימים אותם ולאחר מכן הופכים את הרעיונות לשלהם.
כך מתרחשים צמיחה ושינוי.
ממה שקרא המחבר, פרופסור Mitra מעלה שאלות חשובות לגבי כיצד ההוראה נעשית לעתים קרובות באופן בלתי אפקטיבי במוסדות המסורתיים שלנו, והוא גם מעלה שאלות מפתח לגבי תפקידו של המורה.
למחבר זה נראה פשטני מדי.
המחבר טוען גם כי מעניין ש- Mitra אמר באותו ראיון שגישתו עובדת עם ילדים בגילאים 8-12 בלבד – גישתו אינה עובדת עם ילדים צעירים יותר ולא עם ילדים בוגרים יותר וגם גישתו אינה עובדת עם לומדים מבוגרים.
רבים מטילים ספק בדיוק של דיווחיו של Mitra לגבי האפקטיביות של ניסוייו.
המחבר חושש כיצד בתי הספר יתפקדו עכשיו, אם הבטחותיו של פרופסור Mitra לא יתקיימו.
ויש סיבה לדאגה. המחבר העלה בעבר פוסט לגבי מחקרים המראים כי סוג הלמידה שפרופסור Mitra מאין בו, "למידת גילוי טבעית" הוא לא אפקטיבי.
קישור למאמר באנגלית
ילדים לומדים בצורה מעמיקה יותר בסביבה שיתופית וטבעית של מחשבים
ניתוח פדגוגי של הניסויים של מיטרה ניתן לראות בבלוג שלי:http://pedagogya.wordpress.com/2013/09/24/%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%A9%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C-%D7%9C%D7%94%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%97%D7%9C%D7%A3-%D7%A2%D7%9C-%D7%99%D7%93%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%A6%D7%A8/