רשת חברתית ולמידה מרחוק: לקראת נסיון יותר יעיל בלמידה מקוונת

Arndt, Timothy. Guercio, Angela "Social Networking and E-Learning: Towards a More Effective OnlineLearning Experience". GSTF Journal on Computing; 2012, Vol. 2 Issue 2, p89-94, 6p


מאמר זה מתאר עבודת מחקר ראשונית בארה"ב ( הנמצאת בשלבים מתקדמים) על השימוש ברשתות חברתיות ליצירת קהילות לומדות ללמידה מרחוק. הנחת היסוד של המחקר היא כי בימינו הלומדים רוצים להיות יותר ויותר מעורבים בפעילויות למידה חברתית , בדרך זאת או אחרת של למידה מרחוק.

כדי לענות על הצרכים של לומדים אלה, נמצא כי גישה אישית ללימודים מרחוק המבוססת על הרשת החברתית , עוזרת מאד. במצב כזה, נדרשת גישה מאמצת ומסגלת, להעביר את הקורס. מערכת הלמידה מרחוק צריכה להתאים להעדפות ודחיות, אורך ההרצאה וסיגנון למידה של הלומד, כמו כן, למאפיינים של כלי הלימוד, כמו, מידות מסך, רוחב פס, חיבור לרשת. מחברי המאמר, מתארים גישה המבוססת על XML – סדרת חוקים לקידוד מסמכים בפורמט שהוא קריא גם על ידי אנשים וגם על ידי מכונה, שבה נתונים מקדימים המתארים את מצב הלומד, נאספים באופן רציף, מעובדים ומועברים דרך XSLT –שפת חיבור בין מסמכי XML, כדי לפגוש בצרכי הלומד בכל רגע.

קיימת בעיה עם גישה כזאת שההתייחסות האישית יכולה להגיע למצב קיצוני, כך שהלמידה מרחוק תאבד את התמיכה של קהילת עמיתים תומכת אשר חולקת עם הלומד נסיון לימודי משותף. במאמר זה המחברים מציעים את השימוש ברשתות חברתיות כדי ליצור בכיתה או בקורס תת קבוצות של לומדים מרחוק. העדפות של קבוצה זאת מובאות להתאמה והסכמה כדי לספק נסיון לימודי משותף היכול להיות מנוצל על ידי חברי הקבוצה להשיג את מטרות הלימוד שלהם.

לקראת סיום זה, אופיין אלגוריתם לצורך קביעת הגודל האופטימלי של קבוצת החברים, המבוסס על גודל הקבוצה הרצוי וההתחברות לרשת החברתית. אלגוריתם זה והגישה המוצעת יפותחו בהמשך למחקר זה על ידי חיבור עם מערכת קודמת הנמצאת בשימוש.

נערך גם סקר על קבוצת מטרה של 15 סטודנטים במטרה להבין טוב יותר האם ואיך הם משתמשים בשרותי רשתות חברתיות כחלק משגרת הלימודים העכשיווית שלהם והאם הם משלבים שרותי רשתות חברתיות, בשגרת הלימוד שלהם. התוצאות שהתקבלו מראות שהמחקר הנוכחי יהיה בר תועלת לסטודנטים. עכשיו הם משתמשים באתרים חברתיים ויהיו מעוניינים להשתמש בהם לצורך לימוד, אם יכולת כזאת הייתה ניתנת להם.

ראה גם :  ללמוד במגרש המשחקים של הסטודנטים – הפייסבוק"

דפוסי למידה של סטודנטים-מורים באתר רשת חברתית-מקצועית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya