רשתות תקשורת ופרויקטים מתוקשבים האם הם יוצרים למידה טבעית של התלמידים ?

בניגוד לרושם המצטבר כי שילוב תלמידים בפרויקטים באינטרנט מחולל תהליך למידה טבעי ובלתי אמצעי הרי הלקחים מפרויקטים בינלאומיים בהם מעורבים כיתות ותלמידים בהתכתבויות ובלמידת חקר מצביעים על כך כי מרבית התלמידים זקוקים להנחיה רבה של המורים ולהכוונה פדגוגית. זו המסקנה של המורה ויקי דיוויס, אחת המורות המובילות בעולם בתחומי התקשוב החינוכי המשלבת בהצלחה פרויקטים מתוקשבים בינלאומיים בכל כיתות הלימוד שלה. הניסיון שלה  (והוא משמעותי)  מלמד כי רק 20% מהתלמידים יכולים להתקדם בפרויקטים מתוקשבים באופן עצמאי ואוטונומי, אך הרוב הגדול (כ70-80% מהתלמידים), זקוק כל הזמן לקביים של הנחייה פדגוגית וכיוונים של המורים. המאמרון של ויקי דיוויס, שמלמדת בבתי ספר בארה"ב, הוא מענה לדעה, המתקדמת כביכול, שהשמיע דיוויד וורליק כי תהליך למידה מתוקשבים דוחקים הצידה את הפדגוגיה ויוצרים למידה טבעית.

ראה גם מאמרון מעניין של המורה סוזן סדרו מסינגפור על תכנון ויישום פרוייקט תקשוב בינלאומי לתלמידים (כולל לקחים מטעויות שעשתה).

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya