רשתות חברתיות מתוקשבות בכיתות לימוד – תמונת מצב 2011

כבר דיווחנו בעבר על השילוב של רשתות חברתיות בכיתות לימוד בארה"ב, אך הנתונים שמגיעים עתה ממערכת החינוך בארה"ב מלמדים כי מערכות אלו הולכות ונעשות נפוצות כסביבת למידה מתוקשבת בבתי ספר רבים בארה"ב. היישום הממוחשב באינטרנט הנקרא Edmodo , דומה במהות פעולתה למערכת המיקרובלוגים של טוויטר , אבל היא מוסיפה אפשרויות פעולה רבות יותר מבחינת המעקב אחרי אינטראקציות בכיתה.

מערכת Edmodo נבנתה במיוחד למורים ולמחנכים כרשת תקשורת חברתית ייעודית. המישק המתקדם של התוכנה הידידותית הזו מאפשר גם שיוך למעקב קבוצתי של מורים או תלמידים ( כיתה או קבוצת למידה) . גם תלמידים יכולים ליצור שיוך למעקב קבוצתי . השילוב של מערכת Edmodo עדיף על פני השימוש במערכת פייסבוק כי מדובר במערכת ייעודית וסגורה של עדכונים ואינטראקציות בין תלמידי הכיתה החברים בלעדית ברשת הייעודית .

מהדיווחים עולה כי השימוש במערכת Edmodo משפרת משמעותית את האינטראקציה בין התלמידים והמורה ולמעשה יוצר  מציאות של מערכת למידה מתוקשבת פרטנית מותאמת תלמידים ( PLN ). התלמידים מנצלים את המערכת המתוקשבת על מנת להעביר ביניהם קישורים רלבנטיים לתכנית הלימודים וללמידה והמורה יכול להעמיק את הקשר שלו עם כל תלמיד ותלמיד כאשר בתווך נוצרת קהילת לומדים. עוד מתברר כי המערכת המתוקשבת Edmodo מקדמת את העבודה של למידה שיתופית מקוונת בכיתה. בינתיים מתפתחת גם פלטפורמה מתחרה לרשת חברתית של כיתה, רשת הידועה Diipo. 

קישור לדיווח מס' 1 : Student PLNs: Students As Resources


Edmodo – my free mobile virtual classroom. ( מס' 2 )


דיווח מס' 3


Diipo and Edmodo: A Social Network for Classrooms


שאלות ותשובות בנושא מערכת Edmodo

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya