רשתות חברתיות מותאמות לתלמידים

השתתפות ברשת חברתית בראש ובראשונה מרחיבה את מעגל מקורות הידע של המשתתף. הוא יכול לפנות לקהילה רחבה כדי "לחשוב" יחד, לדון על נושאים, לשאול לשאלות ולקבל תשובות. הוא יכול "להתחבר" עם אנשים המתעניינים באותם תחומי עניין והאפשרות כי "יפגוש" גם מומחים גדלה . יש לו את היכולת "להיפגש" עם אנשים אשר מרוחקים ממנו מבחינה גיאוגרפית ואשר סביר שלא היה יכול להיפגש איתם בדרך כלל.

יש כיום ביקוש רב בקרב ילדים לרשתות חברתיות והפתרונות העולמיים הקיימים כגון פייסבוק אינו בהכרח מקובלים על מורים ואנשי חינוך . לכן נערכים כיום בישראל כמה וכמה ניסיונות רציניים לגבש ולפתח רשתות חברתיות מותאמות לילדים בעברית.
בעמותת סנונית גלים פותחה סביבה ייעודית לרשת חברתית לימודית מותאמת לבתי ספר בכלל ויסודיים בפרט. הסביבה פותחה על טכנולוגיה של סביבת דרופל. הסביבה נמצאת בשימוש כבר שנה בכל בתי הספר היסודיים -מנויי אתר גלים. זוהי סביבה המאפשרת תכנית חברתית לימודית ממדרגה ראשונה. הסביבה הינה מוגנת ע"י סיסמא ומיועדת לכיתה כאשר המורה הוא מנהל הקהילה. הסביבה הבית ספרית משלבת בצורה אינטגרלית  כלי    WEB 2.0  לכתיבה ולשיתוף - בלוגים וויקי וכן כלים לפעילות חברתית כמו קבוצות דיון לוחאירועים דף אישי דוא"ל פנימי וכלי ניהול למורה.
יוזמה ראויה נוספת מגיעה מצדה של סוזאן צעירי , אשר פיתחה בזמנו בישראל את הרשת החברתית למורים , אדיורשת .  סוזאן "הייתה רוצה לראות רשת חברתית ארצית המאפשרת יצירת תתי קבוצות כגון קבוצות כיתתיות, בית ספריות, אזוריות וגם קבוצות עניין" . לצורך הגשמת חזון חינוכי  זה היא עובדת עתה על תרגום פלטפורמה חדשה  אשרמתאימה מאוד לשימוש עם תלמידים.מדובר על פלטפורמה ממוחשבת מתקדמת מחו"ל אשר תתאים הרבה יותר לצרכים של רשת תלמידים בחינוך.
מקור וקרדיט : אדיורשת
 
ראה גם :
 
הקמת רשת חברתית מתוקשבת בביה"ס – תיאור מקרה, קישור
רשת חברתית יעוצית לרווחת תלמידי דרום הארץ , קישור
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya