רשימותי לגיורא- בלוג היסטורי חינוכי המהווה את שיאו של פרוייקט relationet

  פרויקט כתיבת בלוגים חינוכיים ע"י תלמידים לתיעוד היסטורי של השואה הגיע השבוע לפריצת דרך חינוכית והיסטורית  כאשר תלמידות מביה"ס אולפנת צבייה בהרצלייה העלו לאינטרנט את הבלוג "רשימותי לגיורא" . הבלוג שכתבו התלמידות ביחד עם ניצולת השואה והלוחמת בנאצים חסיה טאובס מגולל את אחד מסיפורי הגבורה הלא נודעים של לוחמי גטו וילנה בתקופת מלחמת העולם השנייה. חסיה טאובס ,ילידת וילנה, תלמידת גימנסיה "תרבות" חניכת "השומר הצעיר". הייתה פעילה במחתרת התנועה בעת שלטון הסובייטים בווילנה. כשווילנה נכבשה על ידי הגרמנים (1941) נכלאה בגיטו המקומי. היתה חברה במחתרת של ה- פ.פ.או. ובהמשך יצאהליערות רודניקי והצטרפה לגדוד הפרטיזני "מוות לפשיזם". חסיה השתתפהבפעולות קרביות: במארבים, מיקוש רכבות של האויב הנאצי ובחבלה בקווי טלפוןוגשרים. כן השתתפה בפעולות נקם נגד משתפי פעולה עם הנאצים. לאחר שהאיזור שוחרר שבה לפעילות במחתרת התנועתית - ציונית. פעלה ב"בריחה" ומילאה שליחויות שהוטלו עליה מטעם התנועה הציונית המרכז לגולה. בתחילת שנת  1946היתה חברה בקבוצת "נקם" שאורגנה על ידי אבא קובנר. עלתה ארצה ביולי 1946
"רשימותי לגיורא" הוקלד ע"י בנות אולפנת "צביה" בהרצליה כמחווה למחברת לאחר ששמעו את סיפורה המיוחד והועלה לאינטרנט על ידיrelationet . הפרויקט החינוכי כולו וגם כתיבת הבלוג על ידי התלמידות הונחה ע"י מר צביקה שוורצמן , מידען ישראלי האחראי על כל המכלול של כתיבת בלוגים ע"י תלמידים לתיעוד זיכרונות ניצולי השואה .
 
רקע
רליישונט הוא מיזם בינלאומי הרותם את האינטרנט לאיתור ענפי משפחה שאיבדו זה את זה בזמן השואה. המיזם מנסה לנצל את חלון ההזדמנות האחרון העומדלרשות ההסטוריה – 5 השנים הבאות שבהן ניצולי שואה רבים עדיין חיים, והאינטרנט הוא כלי זמין בכל בית.
ניצולי שואה מייחלים לאתר קרובי משפחה. בעולם חיים כיום כ-300,000 ניצולי שואה רובם ככולם זוכרים את האירועים. חלק מהניצולים הם קרובי משפחה, שמשפחתם התפזרה עקב האירועים והם אינם יודעים זה על קיומו של זה.
 

מזה שלוש שנים שמאות תלמידי כיתות י"א בבתי ספר באזור המרכז משתתפים במיזם המיוחד שפיתח המידען צביקה שוורצמן. באמצעותו, הם מראיינים ניצולי שואה, פותחים עבורם בלוגים, מעלים בהם את סיפורו של הניצול, את חוויותיו מתקופת השואה, תמונתו, תמונות של בני משפחתו שנספו בשואה, כתובות שבהן הוא, קרוביו וחבריו התגוררו בעבר ואף דפי עד רלוונטים, ממאגר גדול של כשלושה מיליון דפי עד מיד ושם.  "רשימותי לגיורא" הוקלד ע"י בנות אולפנת"צביה"   בהרצליה כמחווה למחברת לאחר ששמעו את סיפורה המיוחד והועלה לאינטרנט על ידיrelationet.

 
 הנה עוד כמה מיזמים של פרויקט רליישונט:
 
שורשים משפחתיים
'סיפור משפחת דב גליק'
בלוג, מפה דינאמית עם תמונות וסרטונים, סרטוני פוטוסטורי 3, תמונות, אילן יוחסין, יומן משפחתי משולב, פיקסה מוטמע.
http://nirfinkl.blogspot.com/
 
 
 
יחידה 3 היסטוריה:
שת"פ עם המוזיאון של יהודי פולין בוורשה.
בלוג, צילומים על מפה, יו-טיוב, מסמכים מקוריים, תרגומים, שת"פ נוער ישראלי-פולני, גילוי חסיד אומות העולם ואישרורו ביד ושם, הכנת המסע לפולין.
http://sush12knpo.blogspot.com/
 
מיזם השורשים המציע מערך הדרכה מקוון
http://rpsm.blogspot.com/
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya