רפלקציה על כתיבת בלוג לימודי

מאת: נעמי פורת
הסטודנטית והמורה נעמי פורת מסכמת את תהליך ההתמודדות שלהם עם כתיבת בלוג לימודי במהלך לימודי התואר השני שלה בחינוך. "מטרת הבלוג הייתה לשקף את התהליך הלימודי האישי לאורך תקופת הלימודים – המטרה אמנם מאד ממוקדת, אך עם זאת, נלמדו כל כך הרבה תכנים כך שמגוון הנושאים לכתיבה היה רחב ביותר". "הכתיבה אפשרה לי לארגן את הידע האישי שלי ולגבש לעצמי תובנות ותפיסות חינוכיות. מצאתי את עצמי בכל שבוע "יולדת" פוסט, כמשמעו כן הוא, החשיבה, הכתיבה, התיקונים, השוטטות ברשת אחר סרטון או מאמר המתאים לנושא".  "התחוור לי שבעצם שבוע אחר שבוע תפרתי תפר ועוד תפר בתעודת הזהות המקצועית שלי. מקריאה רציפה של הפוסטים אני מוצאת כי הקו המוביל מהווה למעשה את "האני מאמין" המקצועי שלי. מעשה שאם הייתי מתבקשת לעשותו במסמך אחד לא היה מתקבל בכזה דיוק ומנקודות התייחסות כה שונות אך עם זאת משלימות" ( נעמי פורת) . 
רפלקציה על כתיבת בלוג לימודי – חלק ב'
"הבלוג גרם לי להכיר עולם שלא ידעתי, הבלוג חייב אותי לחשוב על דברים שלמדתי לעומק. לפני כתיבה פומבית ,ופה אין ספק לפומביות יש משמעות ! היה עלי להבהיר לעצמי מה הבנתי ומה המשמעות של הידע החדש."
מפוסט לפוסט למדתי להשתכלל, להוסיף קישורים למאמרים לכתבות, תמונות וסרטונים בקיצור למדתי להשתמש בייצוגי ידע שונים ומגוונים. נחשפתי לתכנים שונים כאשר שוטטתי וחיפשתי חומרים ברשת.
ניהול הבלוג אילץ אותי לחשוב אחרת, חשיבה ברמה גבוהה יותר, חשיבה ביקורתית, היה עליי להפעיל שיקול דעת, להיות
יצירתית, להציג רעיונות בצורה ברורה ולעיתים אף להעביר מסר .
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya