רפורמת "אופק חדש"': היכן הדיאלוג?

 
ה'רפורמה'   של "אופק חדש " ביקשה להשיג עוד שתי מטרות שאותן מכנה אריה קיזל  'דיאלוגיות': שיפור תהליכי הוראה-למידה בבית הספר ושיפור הקשר מורה-תלמיד. את שיפור ההישגים הלימודיים (יעד לא מוכרז) ביקש משרד החינוך להשיג מתוך אמונה (כנה, יש להניח) כי צמצום ההוראה בקבוצות גדולות יביא לכך. המחקר לא הוכיח כי צמצום מספרי התלמידים משפר הישגים אך יש להאמין כי אלמנט זה יחד עם הורדת הניכור של התלמיד יתקיים.  
מאמר זה מבקש לטעון כי משרד החינוך יצא ל'רפורמה' דיאלוגית בלא שהבהיר לעצמו מהו דיאלוג ובמיוחד בלא שהכשיר עצמו כמערכת (וגם לא מכשיר כעת) ללמד את המפקחים להיות דיאלוגים, ללמד את המורים להיות דיאלוגים ובמיוחד ללמד באופן דיאלוגי
 
 
המאמר פורסם ב"חברה" – כתב עת סוציאליסטי לעניני חברה, כלכלה, פוליטיקה ותרבות, גיליון 41, יולי 2009, עמ' 7 - 9

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מומלץ לעיין בחוברת "הזדמנויות בהוראה ובלמידה בקבוצה הקטנה" בכתובת http://www.education.gov.il/yesodi

    פורסמה ב 03/09/2009 ע״י מלכה וידיסלבסקי
    מה דעתך?
yyya