רב-תרבותיות וחיים משותפים בין יהודים/ות וערבים/ות במוסדות אקדמיים להכשרת מורים ומורות: מסמך המלצות 2018

ג'יוסי, ו' וזלמנסון לוי, ג' (2018). רב-תרבותיות וחיים משותפים בין יהודים/ות וערבים/ות במוסדות אקדמיים להכשרת מורים ומורות: מסמך המלצות 2018. תל אביב: האגודה לזכויות האזרח

 

על פי נתוני המועצה להשכלה גבוהה מ-2018, שיעור הסטודנטים הערבים בשנת הלימודים תשע"ז עמד על 24% במכללות להוראה, ועל 20% בחוגים למדעי הרוח ולחינוך באוניברסיטאות.

האגודה לזכויות האזרח בישראל הוציאה נייר עמדה במטרה לקדם את החיים המשותפים המשמעותיים והשוויוניים של יהודיות/ ים וערביות/ים בקמפוסים אקדמיים העוסקים בחינוך ובהכשרת מורות ומורים.

למסמך המלא

לקריאה נוספת

סטודנטים ערבים לתואר שני במכללה להוראה: אורחים או אורחים רצויים?

חינוך נגד גזענות בהכשרת מורים ומורות – נייר עמדה

המסמך מציג ידע תיאורטי על רב תרבותיות וחינוך-רב תרבותית; יחסי כוח בין רוב ומיעוט (יהודים וערבים באקדמיה ובמכללות להכשרת מורים); ו-23 המלצות לפעילויות, תכניות ויוזמות במרחב המשותף של ערבים/ות ויהודים/ות באקדמיה בתחום הכשרת המורות/ים.

עם ההמלצות הבולטות ניתן למנות:

  • הגדרת קורסים כקורסי דיאלוג העוסקים בקונפליקט.
  • פיתוח קורסי דיאלוג בשילוב אמנויות.
  • קורסים המאפשרים לימוד של מודלים לחיים משותפים.
  • קורסים כלליים העוסקים ברב-תרבותיות ובחינוך נגד גזענות.
  • שילוב מאמרים וספרים של חוקרים וחוקרות ערבים בסילבוסים.
  • פיתוח הכשרת מרצות ומרצים לעבודה בקבוצות מעורבות.
  • הנכחה והנגשה של המרחב הציבורי בשפה הערבית.
  • התאמה של קורסי הכנה בעברית לסטודנטים ערבים.
  • לימוד השפה הערבית לדוברות ודוברי עברית.
  • יצירת לוח אקדמי משותף הכולל חגים ואירועים של כל הדתות והקהילות.
  • היכרות של הסגל האקדמי והסטודנטים/ות עם מערכת החינוך הערבית.
  • הקמת מרכזים ייחודיים העוסקים בחיים משותפים.
  • ריכוז הנושא ויצירת כתובת לפניות.
  • ייצוג ערבים ביחידות השונות ובצוותים האקדמיים.
  • הענקת מלגות ייחודיות לעיסוק בתחום היהודי-ערבי ולקידום סטודנטים ערבים.

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya