רב שיח כיתתי – פרופ' אנה ספרד


אנה ספרד מסבירה מגוון סוגי למידה ושיח כיתתי ואת תפקיד המורה והתלמיד בכל אחד מהם. היא מבחינה בין שני סוגי למידה: האחת, למידה במסגרת השיח – כללי המשחק ועולם המושגים נשארים קבועים, והילד לומד דבר-מה חדש בתוך מסגרת השיח; כך קורה למשל כאשר הוא מתבקש להגדיר סוג חדש של פרח או לומד סוג חדש של פונקציה (בהנחה שהוא כבר יודע מהי פונקציה מתמטית). הלמידה במסגרת השיח יכולה להיעשות בין תלמידים לבין עצמם ובקבוצות קטנות. תפקידו של המורה במקרה זה לאפשר ולדרבן שיח. הלמידה השנייה היא 'למידת-על', וכדי שתקרה נדרש שינוי בכללים ובמושגים של השיח. היא מחייבת שינוי בתמונת העולם ואף במסגרת עצמה, ולשם כך נדרש שיח עם מומחה בתחום. תפקיד המורה הוא להוביל שיח זה. התנאים ל'למידת-על' שתשנה את השיח הם קיומם של קונפליקט תקשורתי ושל הסכם לימודי. תנאים אלו מפורטים בסרטון


מקור: ספרד א' (2011). רב שיח כיתתי [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה |
לסרט הוידאו במרכז הידע של אבני ראשה

מאמרים נוספים של פרופסור אנה ספרד בפורטל מס"ע


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    האם ניתן לקבל את הסרטון שעוסק ברב שיח כיתתי של אנה ספרד משנת 2011?

    פורסמה ב 22/05/2022 ע״י כרמית טל
    מה דעתך?
yyya