קשרי מכללה שדה תכנון והטמעה של תכניות חינוכיות – לשימוש נבון באינטרנט

קשרי מכללה שדה תכנון והטמעה של תכניות חינוכיות - לשימוש נבון באינטרנט - ד"ר צייכנר אורית, ד"ר רבקה ודמני, אורלי מלמד

זה למעלה מארבע שנים מתקיים דגם ייחודי של שותפות בתחום החינוך לשימוש נבון באינטרנט בין מוסד אקדמי העוסק בהכשרה להוראה, מכללת סמינר הקיבוצים, לבין השדה, בתי ספר תיכוניים שונים, ביניהם, תיכון אורט טכניקום בגבעתיים. המיזם החל את דרכו בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי, צוות המדריכים הפדגוגיים של המכללה ומספר בתי ספר תיכוניים. משתתפים במיזם סטודנטים להוראה במסלולי לימוד שונים, תקשורת וקולנוע, מחשבים, מנהל עסקים וחשבונאות, עיצוב, אומנות בשנים א', ב' ו ג' בסמינר.

שיתוף הפעולה בין בית הספר למכללה תורם להעצמת המעורבות של כל הגורמים המחנכים לבטיחות הילדים באנטרנט. שיתוף הפעולה בין בתי הספר למכללה התבסס על תכנית "שימוש נבון אנטרנט" שפותחה במכללת סמינר הקיבוצים. לצורך כינון שיתוף פעולה שכזה, המכללה שמה את הנושא במרכז עשייתה החל משנת תשס"ח ועד היום תשע"ג.

הסטודנטים המעורבים בתכניות דנים בסוגיות המעסיקות את התלמידים בתחום שימוש באינטרנט מפתחים ומעבירים בפועל תכניות וחומרי לימוד בנושא ומפיקים תוצרים משמעותיים.

תקציר המיזם 

ראה גם בטור המידע בצד שמאל , רשימת קישורים נוספת ( "חומרים נוספים" )

מצגת פעילות יום שימוש נבון באינטרנט

מצגת דוגמה לפעילות יום שימוש נבון באינטרנט סמינר הקיבוצים -אורט טכניקום

סטודנטים מספרים על פעילות במסגרת קורסים באימוני הוראה של ד"ר צייכנר אורית , סמינר הקיבוצים ( היבט רפלקטיבי של הסטודנטים בעקבות הפעילות)

 סטודנטית מלמדת יום שימוש נבון אינטרנט 

 יום שימוש נבון באינטרנט, 6 ינואר 2013

ראה גם :

חוזר מנכ"ל משרד החינוך : אתיקה ומוגנות ברשת האינטרנט

מערך שיעור : אתיקה באינטרנט ( סרטוני בריינפופ) .


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    לחףךל

    פורסמה ב 24/03/2021 ע״י לחיעך
    מה דעתך?
yyya