קריאה מקוונת מעדכנת את ההוראה בכיתה ומקדמת למידה שיתופית

Wright, L. Kate; Zyto, Sacha; Karger, David R.; Newman, Dina L. "Online Reading Informs Classroom Instruction and Promotes Collaborative Learning", Journal of College Science Teaching. Nov/Dec2013, Vol. 43 Issue 2, p44-53.

כלים של הערות הסבר שיתופיות מבוססות רשת יכולים לסייע לתקשורת בין הסטודנטים למנחים שלהם באמצעות תקשורת וקריאה מקוונת. קריאה שיתופית מטפחת אינטראקציה בין עמיתים והיא דרך חדשנית לסייע לדיון ולהשתתפות בקורסים בעלי משתתפים רבים. קריאה מקוונת יכולה להיות חזקה במיוחד כאשר היא יוצרת סביבה שבה כל הסטודנטים מסוגלים לשאול שאלות ולתרום לדיון לגבי מדע.

הכלי להערות הסבר מקוונות, (Nota Bene (NB, נבחן בשני קורסים בביולוגיה: הקורס ביולוגיה מולקולרית ברמת ביניים (89 סטודנטים) והקורס ביולוגיה סרטנית ברמה גבוהה (26 סטודנטים). ההשתתפות של הסטודנטים במשימות קריאה אלה שקיבלו ציון נעה בין 79% ל-93%. משימת קריאה טיפוסית בקורס ברמה הגבוהה יצרה 105 הערות של הסטודנטים, ש-68% מהן הובילו לתגובות, ומשימה טיפוסית בקורס ברמת הביניים יצרה 183 הערות, 44.8% מהן יצרו דיון נוסף.

 הכלי NB גם סייע לחשוף אי-הבנות ותפיסות מוטעות לגבי התופעות הביולוגיות. קידוד תגובות הסטודנטים חשף הוכחה להעברה של ידע ולסינתזה, במיוחד בקורס בביולוגיה ברמה הגבוהה. המחברים מציעים שסוג זה של פעילות של קריאה שיתופית יכול להיות שימושי במגוון של מסגרות על-תיכוניות מאחר והוא מעודד למידה שיתופית ומקדם שילוב של סטודנטים שאחרת לא היו משתתפים בשיעור.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

סרט וידאו המדגים ומסביר את התוכנה  המועילה NB  -מומלץ לצפייה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya