קהילת ילדים מספרי- סיפורים

קהילת ילדים מספרי- סיפורים באתר בית ספר "ניר עציון" נועד להיות במה לפרסום יצירות הכתיבה של ילדי בית הספר, עידוד קריאה בעקבות המלצות על ספרים, כתבות מהשטח, חידונים ושעשועונים ועוד. הוא נועד לחיזוק הקשר בין הילדים הכותבים וקהל קוראיהם על ידי תקשורת מקוונת..   
 
 
הרציונל החינוכי
 
סיפור סיפורים ודיאלוג הם חלק מחייו שלכל ילד. מהמלמול של הפעוט המנסה להסביר את חוויות יומו ועד הסיפורים שלפני השינה על יצורים דמיוניים שהילד מספר לעצמו או להוריו, סיפור סיפורים הוא ההיכרות הראשונית של הילדים עם השלבים הראשונים של תקשורת ואוריינות, כמו גם גשר בין העולם הממשי לבין העולם הדמיוני.  
סיפור סיפורים מסייע לילדים לחלוק את התנסויותיהם ואת תחושותיהם עם אחרים, ומאפשר להם לראות דברים מנקודות מבט שונות. כתיבת סיפוריהם, קריאת סיפורים של אחרים ותגובה עליהם מפתחות את הדמיון, את היצירתיות ואת המחשבה הביקורתית. בתוך כך מתפתחות מיומנויות שפה ויכולת קריאת סיפורים.
יכולתם של ילדים להזדהות עם בני גילם חשובה מאוד, אך לעתים חיי היום-יום בבית הספר אינם מאפשרים זאת. גם דברים פעוטי-ערך לכאורה, כמו החלל הפיזי של הכיתה, עשויים לחסום תחושות של הזדהות. למידת עמיתים יעילה, כמו זו המתבצעת באמצעות סיפור סיפורים, תקדם התנהגויות פרו-חברתיות ותשפר את התפקוד הקבוצתי.
 
 
 
ועוד בנושא קרוב:
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya