צרור מפתחות להוראה

רבר, אורה . צרור מפתחות להוראה, 2010
 
מטרת הספר לסייע למורה בפתרון הדילמות המטרידות אותו, בנוגע לנושאים מחיי היום יום בכיתה. אין בכוונת הספר לעודד את המורה לקבל את הידע המוצג בספר כ"תורה מסיני". חשוב שהמורה יבדוק באיזו מידה הידע המוצג מתאים ל"הקשר" שלו, (לסיטואציה בה הוא נמצא), ורק לאחר השוואה זו, יוכל לשקול האם, מה וכיצד ניתן ליישם את הידע ל"מקרה" בפניו הוא עומד בכיתה.
חשוב להבהיר כי הידע המוצג בספר לא בא להחליף את ה"ידע התיאורטי" הנלמד במסגרת מוסד ההכשרה להוראה. מגוון רחב של משתנים משפיעים על הבחירה בדרך הנכונה, אין דרך אחת נכונה לסיטואציה אחת, ולעולם אין זהות מוחלטת בין סיטואציה אחת, לסיטואציה שנייה המתרחשת בכיתה.
הספר מיועד למורים הרוצים להעשיר את "חוכמת המעשה" שלהם, הוא מכיל חלקים נרחבים של ה"ידע המעשי" של המורה, כפי שנאסף לאורך כעשר שנים, ממגוון רחב של "מורות מומחיות".
למידע נוסף
 
 
תקציר
הספר צרור מפתחות להוראה מבוסס על חיבור לשם קבלת התואר דוקטור לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה: רבר אורה, (2004) "תפיסת המושג ידע פדגוגי על ידי "אנשי התיאוריה" ו"אנשי המעשה" השותפים בהכשרת המורה", בהנחיית פרופסור מרים בן פרץ .
במבוא לספר נידונים המושגים: "ידע מעשי", "ידע תאורטי", "התיאוריה המעשית", ו"ידע שכיוונו מלמטה למעלה". בהמשך מוצגות המטפורות המתארות את מושגי המפתח כפי שעלו מתוך המחקר, (רבר, 2004): "הקופסה השחורה"- החושפת את הידע העובר במהלך האימון, בין המורות המאמנות למתכשרים להוראה, "צרור מפתחות המותאמים למנעולי המעשה", "מערכת חיסונית" ו"מערכת של עקרונות ידע פדגוגי הוליסטי" הניתנים ל"שליפה מהירה בזמן אמת".
 
גוף הספר עוסק ב"מפתחות למעשה ההוראה", בחלק זה מוצגות ה"דוגמאות החיות" של ה"ידע המעשי של המורה". אותן דוגמאות שנאספו מתוך התצפיות והשיח עם עשרות "מורות מומחיות", שהכשירו סטודנטיות להוראה בשדה במסגרת ה"התנסות המעשית".
ידע מעשי זה מוין לארבעה תחומים מרכזיים:
 
ארגון וניהול בית הספר והכיתה- ארגון בית ספרי/ארגון הכיתה, משמעת בכיתה, תקשורת בין אישית.
חינוך לערכים- תפקיד המורה בחינוך לערכים ותחומיו.
השונות בכיתה- שילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכיתה הרגילה. 
תכנון לימודים- מאפייני ההוראה והלמידה, תכנון בית ספרי, אסטרטגיות הוראה/למידה, דרכי הוראה ותכנון יחידת הוראה.
 
תוכן עניינים
 

    לפריט זה התפרסמו 8 תגובות

    אשמח לקבל עותק אחד כדי לדעת האם זה יכול להתאים לתלמידי. אני מחנכת ליקויי למידה – 11 במספר. לאחר שאעיין אוכל להחליט אם להודיע להם לרכוש. הגעתי אליכם באמצעות הממלצת הרכזת שלי. תלמידיי הנם בכיתה ז'. רובם ברמת קריאות ה-ו. המשך ערב טוב…

    פורסמה ב 22/06/2010 ע״י אביבית בן יעקב

    צרי איתי קשר בטלפון 03-5405167אורה

    פורסמה ב 24/06/2010 ע״י ד"ר אורה רבר

    הספר מיועד למורים ואינו מיועד לתלמידים

    פורסמה ב 05/07/2010 ע״י ד"ר אורה רבר

    האם אפשר לראות את הספר בחנויות כדי לראות אם הוא מתאים לי?

    פורסמה ב 09/08/2010 ע״י נירית ברנר

    לנירית שלוםעל מנת לעיין בספר ולקבל החלטה לפני קנייה תוכלי להגיע לחנות הספרים דורון של מכללת לווינסקי שם הוא מוצג למכירה. כמו כן הספר נרכש על ידי רוב הספריות של המכללות להכשרת מורים וכן על ידי המחלקות לחינוך באוניברסיטאות תוכלי לעיין בו באחת מהןבברכה ד"ר אורה רבר

    פורסמה ב 11/08/2010 ע״י דר אורה רבר

    שלום, הנני מורה בתחילת הדרך, הייתי מאוד מעוניינת לרכוש את הספר. מה מחירו והאם ניתן להשיגו באיזור הצפון, או ניתן לשלוח אותו לכתובתי?בתודה ,מיכל

    פורסמה ב 31/07/2013 ע״י מיכל

    למיכל מהצפון ניתן לשלוח את הספר בדאר צרי קשר בטלפון: 0547657585

    פורסמה ב 31/07/2013 ע״י אורה רבר

    איך ניתן לרכוש את הספר?

    פורסמה ב 10/07/2018 ע״י פנינה קינדרמן
    מה דעתך?

ביבליוגרפית   244
 

yyya