פרספקטיבות על תוכנית הלימודים המוסיקלית: פתיחת דלתות לקהילת בית הספר

Abril, C. and Gault, B. (2007). Perspectives on the music program: Opening doors to the school community. Music Educators Journal, 93, 5, 32-37

בארה"ב נרשמה ירידה במספר השעות המוקדש ללימודי מוסיקה ואמנויות אחרות, במקביל לירידה במספר המורים ובגובה התקציב המוקדש לעניין. מנהלי בתי ספר ברחבי המדינה דיווחו כי מבחנים סטנדרטיים, אילוצי תקציב ומדיניות 'אף ילד לא נשאר מאחור' פגעו בתוכניות מוסיקליות.

זוהי דוגמה להשפעה השלילית שיש לערכים מסוימים בחברה הכללית על לימודי מוסיקה, אך לערכים אחרים יכולה להיות גם השפעה חיובית.

על מורי המוסיקה לחשוב כיצד הם יכולים לסייע לקהילה להבין באילו אופנים תורם החינוך המוסיקלי למטרות חינוכיות רחבות. פיתוח דרכים יעילות לעשות זאת דורש הבנה של העמדות ונקודות המבט של אחרים.

כך למשל, בעת הופעה בפני הורים ומורים אחרים, המורה למוסיקה או התלמידים המנגנים יכולים להסביר לקהל היבטים ספציפיים של היצירה המוסיקלית, כגון קטע מאולתר של שאלות-ותשובות בין שני מתופפים; הדבר יכול לסייע לקהל להבין את הדרכים שבהן תלמידים משתמשים במיומנויות ובהבנה המוסיקלית שהם רכשו. בלי המידע בדבר ההקשר הרחב, הורים, מורים, מנהלים ותלמידים אחרים יתקשו להבין מה הם רואים ושומעים וכיצד החינוך המוסיקלי משתלב בתוכנית הלימודים הכללית ותורם לה (במקרה זה, באמצעות תרגול מיומנויות של הקשבה ודיאלוג).

 לתקציר המאמר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא מוסיקה

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya