פרופסור לי שולמן על הצורך בהערכה רבת-נרטיבים

מקור:
 
 
במאמרו האחרון בכתב העת Change מחודש ינואר-פברואר 2007 כותב פרופסור לי שולמן מאמר מעניין על הקשר בין הערכה מתמשכת בחינוך הגבוה ובין הצורך לתאר כמה נרטיבים של הערכה במקום נרטיב אחד צר. פרופסור לי שולמן, מתלמידיו הותיקים של בלום באוניברסיטת שיקגו בשנות ה-50, מאמין כי יש חשיבות רבה למחווני הערכה ולגיבוש טקסונומיה כבסיס להערכה מרובת נרטיבים. לא ניתן לבסס את ההערכה בחינוך הגבוה על מכשירי הערכה צרים אלא חייבים להשתית אותה על כמה וכמה נרטיבים משלימים של הערכה. במאמר מונה פרופסור שולמן את הנדבכים העיקריים להערכה מבוססת נרטיבים, ביניהם החשיבות של הערכה תהליכית רב-ממדית, חשיבות המסגרת המושגית והרציונל של שיטת ההערכה שבוחרים בה (כגון התבססות על הטקסונומיה של בלום), שימוש מקביל ומשלים בכמה מכשירי הערכה על מנת לגבש שיפוט טוב יותר של הלמידה, זהירות ממדידה טכנית בלבד של הישגים, הפעלת ההערכה המעצבת תוך כדי הלמידה ולא בהכרח בסוף התהליך. ההערכה של סטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות אינה צריכה רק לשרת מערכות הערכה חיצוניות אלא צריכה להתגבש כהערכה פנימית ומתמשכת של המרצים על יסוד מטרות שביקשו להשיג. חשוב לא פחות ששיטת ההערכה תהיה שקופה לחלוטין לסטודנטים על מנת להעצים את התקדמותם. יש חשיבות להערכה מעצבת המשולבת בחקר ובפיתוח של טכנולוגיות תקשוב חדשות ולכן חשובה ההתנסות של המכללות והאוניברסיטאות בשיטות הערכה חדשניות, בלקחים שיופקו מכך ובדרך של המרצים לשיפור ההערכה בעצמם. הערכה אמיתית באוניברסיטאות צריכה לשקף קשרים מעמיקים בין כל סוגי הנרטיבים של הלמידה על מנת לשקף את צורת החשיבה של הסטודנטים.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya