פרויקט סטודנטים שגרירים במכללת סמינר הקיבוצים

מקור וקרדיט : עיתון "קו לחינוך"

הסטודנטים להוראת האנגלית יחזקו את השליטה בשפה בחו"ל - מכללת סמינר הקיבוצים יזמה פרויקט חדש לקידום הכשרת המורים לאנגלית, בשם "סטודנטים שגרירים". בפרויקט משתתפים סטודנטים מהמסלול להוראת האנגלית במכללה, שאינם דוברי אנגלית ברמת שפת אם. מטרת הפרויקט היא לחזק את המיומנויות באנגלית של הסטודנטים באמצעות חשיפתם, לראשונה בחייהם, לקהילה דוברת אנגלית. בניסוי שהתקיים לאחרונה בפרויקט, יצאה משלחת ובה שש סטודנטיות, הלומדות את הוראת האנגלית במכללה בשנים ב' ו-ג', לביקור בן שלושה שבועות בניו-ג'רסי שבארצות הברית.

לדברי ראש המסלול, ד"ר ריבי כרמל, מדובר בשלושה שבועות אינטנסיביים, שבמהלכם השתתפו הסטודנטיות במשך שבוע, מהבוקר ועד הערב, בקורס העשרה בשפה האנגלית, שהתקיים באוניברסיטת מונקליר בניו-ג'רסי.

במהלך הקורס נדרשו הסטודנטיות להציג את עצמן באמצעות מצגות ולספר על ישראל באנגלית.

במהלך הביקור גם ערכו הסטודנטיות פעילויות חינוכיות ותרבותיות באנגלית בבתי"ס, בתי כנסת ובתי אבות של הקהילה היהודית בניו-ג'רסי.

כך, למשל, ערכו הסטודנטיות פעילות לימודית באנגלית, בנושא ט"ו בשבט, שחל במהלך הביקור, לכ 500- ילדים בגילאים שונים.

לדברי ד"ר כרמל, בבסיס היוזמה עומדת האידאולוגיה, כי מורה לאנגלית צריך להיות בעל עושר תרבותי גדול, ולהיחשף לתרבויות של המדינות שאת שפתן הוא מלמד. ד"ר כרמל מאמינה, כי החשיפה הזו מעניקה למתכשרים להוראת האנגלית ערך מוסף בהוראה. לדבריה, הביקור בארצות הברית גם העניק לסטודנטיות כישורים של עמידה מול קהל מגוון, הבעה עצמית, והזדמנות לשמש כשגרירות של ישראל.

לדבריה, הסטודנטיות לא נדרשו לשלם עבור הביקור בארצות הברית, שמומן על ידי הקהילה היהודית בניו-ג'רסי, בסיוע שליחת הסוכנות היהודית.

בשנה הבאה מתכננים בסמינר הקיבוצים להרחיב את הפרויקט, ולשלוח עוד משלחת של סטודנטים להוראת האנגלית

מקור וקרדיט : עיתון "קו לחינוך"
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya