פרויקט החונכות הווירטואלית "נחשון"

"תכנית נחשון" היא מיזם אינטרנט חדשני שבמסגרתו סטודנטים חונכים תלמידים בכיתות י–יב מרחוק מכל המגזרים, בשיעורים הניתנים באמצעות "מפגש" בכיתות וירטואליות, במקצועות מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, תנ"ך וביולוגיה. מטרותיה של התכנית הן להגדיל את מספר הניגשים לבגרויות המוגברות במתמטיקה, בפיזיקה, בביולוגיה ובכימיה, לשפר את הישגיהם של התלמידים, להגביר את המוטיבציה שלהם ולחזק את ביטחונם ואת הדימוי העצמי שלהם.

התכנית מונה כ-3,000 תלמידים שאותם חונכים כ-650 סטודנטים מצטיינים מהאקדמיה. הסטודנטים נבחרים בקפידה וזוכים להכשרה ייעודית מצוות מטח.

 הם מתרגלים עם התלמידים את חומר הלימודים במהלך שנת הלימודים ובסופו של דבר גם מכינים אותם באופן ממוקד לבחינות הבגרות. החונך "נפגש" עם התלמידים בקבוצות המונות לא יותר משלושה תלמידים, לשיעור סינכרוני של כ-90 דקות פעמיים עד שלוש בשבוע. השיעור מתנהל כשכל אחד מהמשתתפים יושב מול מסך המחשב הפרטי שלו, בביתו, והתקשורת בין הסטודנט לתלמידים מתקיימת באמצעות אתר אינטרנט מאובטח ומתקדם

פרויקט החונכות הווירטואלית "נחשון" – הדרך להצלחה בלימודים ובבחינות הבגרות


אתר התכנית: http://nachshon.cet.ac.il


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    תוכנית מצוינת ,בדיעבד אני חושבת ששווה לאמץ את השיטה ולהמיר את כל החונכויות שאני מנהלת בביה"ס לפלטפורמה וירטואלית, כי אנחנו נתקלים בהרבה בעיות של זמינות והתאמת זמנים, זה יכול להיות פתרון מעולה.

    פורסמה ב 02/05/2022 ע״י סנאא פדול

    שלום שמי אפרת ואני סטודנטית שנה שנייה להנדסת תעשייה וניהול.שמעתי על התוכנית שלכם מחבר ללימודים שמלמד חניכים והתלהבתי מאוד:)רציתי לדעת האם אפשר להצטרף לתוכנית בתור מורה? תודה מראש,אפרת קורן

    פורסמה ב 25/12/2011 ע״י אפרת קורן

    אני לומדת רקחות שנה רביעית

    פורסמה ב 20/08/2013 ע״י היא פאהום
    מה דעתך?
yyya