פרוייקט המחשבים הניידים בבתי ספר – מבט אחר על התמודדות המורים וההנהלה

תכנית התקשוב החדשנית ביישוב גני תקווה היא אחת מתוכניות התקשוב פורצות הדרך בישראל. תלמידי כיתות ו' ז' והמורים המלמדים בכיתות אלו מגיעים לבית הספר עם מחשב נישא ולומדים תוך כדי שיעור בסביבות המתוקשבות.
 אסתי דורון,  ממחוז המרכז במשרד החינוך מספקת לנו מבט מעניין על התפתחות הפרוייקט בבתי הספר בגני תקווה ועל האילוצים וההתמודדויות של בתי הספר והמורים. כך לדוגמא, ניתן ללמוד מהבלוג שלה כי בתי הספר מתמודדים עם בעיות טכנולוגיות אדירות ונדרשים למצוא בעצמם פתרונות טכנולוגיות לפרויקט שיש בו אלפי מחשבים ניידים. בכל חברת היי-טק שמפעילה סדר גודל כזה של מחשבים ניידים ושרתים יש טכנאים מיומנים הפותרים בעיות, אך לבתי הספר בגני תקווה קשה לגייס טכנאים מיומנים (טכנאי מחשב מיומנים אינם נוטים להגיע כיום לבתי ספר ולעבוד שם כחלק מהמקום והסיוע של חברות המחשבים איטי). לכן, המורים עצמם המלמדים בכיתות עם מחשבים ניידים לומדים למצוא ולאלתר "מעקפים שונים" על מנת להתמודד עם הבעיות הטכנולוגיות.
בעיה נוספת העולה מתוך הבלוג של אסתי נוגעת להטמעה של התהליך המידעני בבית הספר. פירוק התהליך המידעני למרכיביו איננו עניין של מה בכך,  ועד שהמורים לא מוצאים את עצמם עם התסכול שבקושי ללמד תלמידים לבחור מתוך ים המידע את הפרטים הרלוונטיים למשימה שלהם, עד שמורים לא מתמודדים בעצמם עם הצורך ללמוד מידע חדש לצורך הוראתו, הם לא תמיד ממש מבינים את ההבדלים שבפירוק התהליך.
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya