פרדוקס בחינוך: על תפקידיו של המרצה בעידן החדש

מהו מרצה במאה ה- 21? האם השינויים הטכנולוגיים מעצבים מחדש את זהותו? האם התמורות החברתיות משפיעות על הגדרותיו? מאמר זה מעמיד מחדש במבחן את המילה "מרצה" – על תפקידיו, זהותו ומהותו בעידן הנוכחי.

כסוכן חברות תפקידו של המרצה לשנע ידע ממקורות ברי-סמכה כגון ספרות אקדמית, טכנית ומקצועית לאנשים אחרים ובה בעת למשמע ידע זה מתוך ניסיון וחוויה אישיים. הגדרה זו הייתה קיימת מאז ומעולם, והיא שרירה ותקפה גם בימינו. אולם, העידן הטכנולוגי החדש והתמורות החברתיות הציבו בפני המורים אתגרים חדשים שקוראים תיגר על הגדרה זו.

הקשב הולך ויורד עם השנים ומצד שני, אין כל התייחסות נראית לעין לעניין זה מצד המוסדות להשכלה גבוהה וגם מצד מוסדות הוראה אחרים. המרצים אינם קשובים לקהל שלהם.

עופר לנגר, מרצה במרכזים לפיתוח סגלי הוראה של משרד החינוך. דוקטורנט במחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן-גוריון.
לסקירה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya