פיתוח מרחבי למידה מתוקשבים בבתי ספר: חקר מקרה
מאת: עמי סלנט
מילות מפתח:
בתי ספר יסודיים
למידה מקוונת
למידה מתוקשבת
מאפיינים קהילתיים
מערכות לניהול למידה מרחוק
מרחבי למידה
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
כבר כתבנו בעבר על העבודה המתוקשבת הנפלאה של צוות המורים בביה"ס אמיר בפתח תקווה , אשר קידמו בזמנו את הפורומים המקוונים בכל כיתה וכיתה בביה"ס. עתה , ראינו כי הם לא יושבים על זרי הדפנה , וממשיכים לפתח סביבות למידה מקוונות נוספות באמצעות מערכת ה-MOODLE שבתי הספר בפ"ת עובדים איתה. תוך ניצול התכונות המועילות של ניהול תכנים דיגיטאליים במערכת MOODLE הם הקימו שורה של מרחבי למידה מתוקשבים לשכבות גיל .
במרחב כיתתי מתוקשב כזה ניתן למצוא חלוקה ברורה של תת-סיווגים עפ"י שכבות לימוד ( שכבה א' , שכבה ב' , שכבה ג' , שכבה ד' וכדומה ). משאבי תכנים דיגיטאליים ( קבצים, קישורים , סרטוני וידאו וכדומה) המוצגים בחלוקה ברורה לכל שכבה ושכבה ( לדוגמא, חלון למדינות הים התיכון – כיתה ו' ) , שילוב כלי Web 2.0 במרחב הלמידה המתוקשב , לוח הודעות של המורה לתלמידים והנחיות לעיבוד המידע בבלוגים של התלמידים ( בגישה מידענית) ומשימות לתלמידים. אם צריך לחפש דגמים של בתי ספר מתוקשבים אמיתיים ( שהובילו שינוי מתמשך לאורך זמן ) לא צריך להפליג לחו"ל ולמדינות כגון פינלנד או שבדיה או סינגפור, ניתן להגיע לפ"ת ולראות את התקדמות התקשוב בחיי בתי הספר .
דוגמא לפורום כיתתי פעיל בביה"ס : פורומים מקוונים : "הדגניות" מדברות
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya