פיתוח מנהיגות מורים מקבילה בבתי הספר

מקור וקרדיט:
Bruce Hammonds. "An idea whose time has come; schools and teachers working together", leading and learning blog, posted on Friday, December 03, 2010.
            
"פיתוח מנהיגים מורים" ('Developing Teacher Leaders') מאת פרנק קרודר, סטפן קאאגאן, מרגרט פרגוסון וליאונה האן (Frank-Crowther, Stephen-Kaagan , Margaret-Fergusson and Leone Hann), עם הקדמה מאת אנדי הארגרייבס (Andy-Hargreaves).

הספר מספק הוכחה לחשיבותה של הגדרה מחדש של המנהיגות כדי שתפעל במקביל עם המורים בכיתות.
הספר קורא להכיר במורים כגורם העיקרי לשינוי קבוע ומבקש רנסנס למקצוע ההוראה.

מאחר ותהליכי הוראה כיום מתמקדים יותר בלמידת התלמיד, יש הכרח בפיתוח היכולת של המורים כמנהיגים. לצורך כך יש להציב במרכז את היצירתיות של המורה.
המנהלים שיכולים לחלוק במנהיגות עם המורים שלהם ואז עם בתי ספר אחרים ייתפסו כמנהיגים העתיד האמיתיים.מחבר הספר Crowther מכנה זאת "מנהיגות מקבילה"  
(
'parallel leadership')-קישור בין המנהלים למורים באמצעות כבוד הדדי.
Hargreaves טוען כי עד כה המורים היו בעלי ערך שולי, אבל כולנו יודעים שבית הספר טוב כמו המורים שלו.
ספרם של Crowther ועמיתיו, "פיתוח מנהיגים מורים" מספק  רעיונות חשובים אמצעים לנתץ את הבידוד של בית הספר ושל המורה ולהחזיר למרכז הבמה רעיונות חדשים לבתי הספר.
שלושה דברים הניעו את המחבר לחלוק את הרעיונות לגבי שיתוף הפעולה בין המורה, בית הספר והמנהל.
הדבר הראשון הוא שיחה ששמע ברדיו הלאומי של ניו זילנד לגבי חשיבות הפיתוח של רשתות שיתופיות בין ארגוני מחקר מדעי בניו זילנד לשם יתרון הדדי וצמיחה מהירה של הידע.
הדבר השני  הם תובנותיו של Frank Crowther, המחבר של הספר "פיתוח מנהיגים מורים" , לגבי מנהיגים בבתי הספר המנצלים את היתרונות של מורים יצירתיים כמנהיגים.

Crowther קורא לשילוב בין מנהיגות של מנהל ומורה ומנהיגות מקבילה.

לדעת
Crowther, חשוב לראות את המורים כמנהיגים ולא רק כ"ספקים". הוא כותב שמורים נדחפו החוצה ממרכז העניינים בעשורים שחלפו.
הגורם השלישי חוזר מבחינת העיתוי והרעיון לחודשים שלפני בתי הספר של מחר.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya