פיתוח הנחיות להערכת האימוץ של חומרי למידה מבוססי רשת נגישים

Radovan, Marko; Perdih, Mojca. Developing Guidelines for Evaluating the Adaptation of Accessible Web-Based Learning Materials. International Review of Research in Open & Distance Learning, Sep2016, Vol. 17 Issue 4, p166-181.

למידה מקוונת (e-learning) היא צורת חינוך המתפתחת במהירות. אחד המאפיינים המרכזיים של הלמידה המקוונת הוא גמישות, המאפשרת לכל אחד גישה קלה יותר לידע. טכנולוגיות מידע ותקשורת (information and communications technology), שהן הרכיב העיקרי של הלמידה המקוונת, מאפשרות אמצעים חלופיים של גישה לחומרי למידה מבוססי רשת המרכיבים את תוכן הלמידה המקוונת.

אולם, חומרים אלה יכולים לסייע לספק התנסות חינוכית טובה רק אם הם מתוכננים בקפידה, דבר הנכון במיוחד עבור אנשים בעלי קשיים בלמידה מטקסטים או בעלי לקויות למידה אחרות (כגון דיסלקציה). המכשול העיקרי ללמידה עבור אנשים אלה נובע בדרך כלל מן הצורה שבה מסופקים חומרי הלמידה מבוססי הרשת.

תוך שימוש בהנחיות מהספרות הרלוונטית, מאמר זה מספק רשימת תיוג (checklist) המעריכה את הדרגה שבה חומרי למידה מבוססי רשת לוקחים בחשבון את הצרכים של אנשים בעלי מוגבלויות, בייחוד אלה הסובלים מדיסלקציה. המאמר מתמקד יותר בהיבטים הטכניים של חומרי למידה מבוססי רשת, הואיל והם מהווים גורם חיוני היכול להשפיע על הנגישות של חומרי למידה מבוססי רשת.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

שימוש חופשי בטכנולוגיה מסייעת מבוססת מחשב כדי לתמוך בתלמידים בעלי מוגבלויות בתהליך הכתיבה

קוראי ספרים אלקטרוניים נמצאו כמועילים לבעלי דיסלקציה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya