פורום "שירה וכתיבה יוצרת" כקהילה חברתית לומדת

מקור: כנס מורים חוקרים, מכללת אורנים

הפורום האינטרנטי המתואר – "שירה וכתיבה יוצרת" – הוא פורום פתוח לכל מי שרוצה לפרסם שירים או סיפורים קצרים בעברית. מתוארים התהליכים המתרחשים בפורום ומבנהו מן ההיבטים הטכניים, החברתיים והלימודיים, כפי שהתרחשו בתקופה שבין יוני 2003 לינואר 2004.

השינויים המתרחשים בפורום באים לידי ביטוי בכללים הנהוגים, בתהליך דינאמי שהוא תולדה של החברים בפורום, ושל השיח והפעילויות. שלשה שינויים או ארועים משמעותיים התחוללו בתקופה הנדונה – פתיחת פורום בת – "הפורום החברתי"; קיום של סדנת כתיבה ברשת במפגשים סינכרוניים; קיום מפגש פנים מול פנים.

מסקנות וסיכום

ניתוח ראיונות עומק עם חברי הפורום מאפשר לתאר את מבנה הקהילה ולהעריך את מקומו של הפורום מן הבחינות הלימודית והחברתית, בעיני חבריו. מן הבחינה הלימודית, מדווחים כל החברים המשתתפים בפעילות שוטפת ואינטנסיבית במהלך השנה האחרונה, על שיפור באיכות הכתיבה שלהם, שאת חלקו הגדול הם מייחסים לפעילות שלהם בפורום – בסדנת הכתיבה ובאינטראקציה המתחוללת בפורום עצמו כשהם מקבלים תגובות ומגיבים ליצירות של אחרים.

נראה לי, שקהילה וירטואלית, המזמנת מקום מפגש לאנשים בעלי עניין דומה, יכולה להיות משמעותית ואיכותית גם, ואולי דווקא – כשהיא על בסיס וולונטרי, אם תהיה הקפדה על ניהול טוב ואם יתאפשר מינון מתאים של אינטראקציות לימודיות וחברתיות.

למידה לאורך חיים מהווה אחד מהצרכים ומהביטויים של עידן, שבו המידע והשינוי המתחולל בו, הם המהות התרבותית והחברתית. פורומים אינטרנטיים הם מסגרות טבעיות ללמידה כזו. מן הראוי לשקול, לדעתי, שילובן של מסגרות כגון אלו במערך ההוראה של מוסדות אקדמיים, ובמיוחד של המכללות להכשרת מורים, כחלק מתהליך הלמידה של המורה בפועל, לאחר שסיים את הכשרתו הפורמאלית.


    לפריט זה התפרסמו 6 תגובות

    תיארת לי צלילות. פקחות. לא עוד עיוורון."
    ותהיתי, האם זהו כיוון נכון.
    סיפרת לי על חיים חדשים, נטולי פחדים,
    ."וחששתי, אולי זהו רק עיוורון חושים

    פורסמה ב 22/01/2023 ע״י דוד. ב

    מדהים

    פורסמה ב 22/01/2022 ע״י מחפש את עצמי בעצמי

    אני סופר ומשורר

    פורסמה ב 04/06/2011 ע״י גוראל שדמות

    אני מזמין את כולם להתענג מספר שירים דיגיטלי מלא בשלל צבעיםhttp://mendele.co.il/?page_id=3&category=24&product_id=264

    פורסמה ב 25/06/2011 ע״י ערן טורג'מן

    https://www.facebook.com/shirale2015אנונימי, שירה, כתיבה שלי ובעתיד גם שלכם

    פורסמה ב 27/04/2015 ע״י מור מור
    מה דעתך?
yyya