עשרה מפתחות לתכנית אייפד בית-ספרית מצליחה

מאת: Sam Gliksman

Gliksman, S. (2013, April 30).Ten keys to a successful school iPad program. eSchool News. Retrieved May 13, 2013, from

1. קבע אם הנך מוכן או לא. אין טעם לקנות אייפדים אם אין לך את התשתית הטכנית כדי לנהל ולפרוס אותם. מחבר הכתבה מייעץ למחנכים לשקול את השאלות הבאות:

• האם יש לך רוחב פס אינטרנט נכנס מתאים כדי לחבר את כל המכשירים ולהשתמש בהם באותו הזמן? זכור שאתה עשוי להזדקק לרוחב פס עם מהירות העלאה משמעותית כשתלמידים מתחילים ליצור ולהעביר קבצי מדיה גדולים.

• האם הרשת האלחוטית שלך קשיחה מספיק כדי לנהל ולהפיץ אות אלחוטי חזק ואמין בכל רחבי הקמפוס?

• האם יש לכיתות שלך מקומות בטוחים ומוגנים לאחסן את האייפדים?

2. הבן והסבר מדוע אתה מעוניין באייפדים. אכן, אייפדים הם חזית הקדמה, וילדים אוהבים אותם. אולם יהיה עליך להעריך את המכשירים הללו באופן הדוק יותר מנקודת מבט חינוכית ולהבטיח שכל ארגונך יהיה בהסכמה איתך. אתה תזדקק להסבר ברור לגבי האופן שבו שימוש באייפד משלים את המשימה החינוכית שלך, אשר יהיה עליו להימסר לכל קבוצות הבוחרים השונות, כולל מורים, תלמידים, הורים, מנהלים ומנהלנים.

3. כוון אל יעדי הלמידה של המאה ה-21. מורים רבים, בייחוד מבוגרים יותר, מעדיפים לדבוק בשיטות שמצאו בעבר כמוצלחות בכיתה (בנוסף, יש נטייה אנושית טבעית להישאר באזור הנוחות שלך). זו הסיבה שכה חשוב לכוון אל יעדי הלמידה של המאה ה-21 כאשר מפתחים תכנית אייפד. ככלות הכל, מה הטעם בקנייה של טכנולוגיה יקרה ואז להשתמש בה כדי לחזק פרקטיקות פדגוגיות מיושנות כגון הוראה פרונטלית, העברת תוכן, תרגול ואימון?

זאת אומרת שילוב מולטימדיה, תקשורת, למידה מבוססת פרויקטים, ועוד.

4. פתח אסטרטגיות ניהול אייפד פשוטות. כפי שקורה להורים רבים המשאירים את האייפדים שלהם בידי ילדים ללא השגחה, ילדים יכולים להמיט כמויות מפתיעות של הרס דיגיטלי בזמן קצר.

ילדים יכולים לעשות כל דבר החל מביצוע רכישות לא מפוקחות, השגת גישה לחומרים מקוונים בלתי הולמים ועד לגרימת נזק לאייפד עצמו. ארגונים זקוקים לתכנית ניהול אייפד המתייחסת לסכנות אלו—ורבות אחרות—לפני הפצת המכשירים לתלמידים.

5. הבן שאייפדים אינם מחשבים ניידים. תכניות מחשבים ניידים רבות עושות שימוש בשרתי רשת ושמות משתמש שגם קובעות הרשאות. מחשבים ניידים הם מבוקרים, ומנהלי מערכת יכולים לעיתים קרובות לצפות בפעילות מסך. חשוב לזכור שאייפדים אינם מחשבים ניידים. אין כל שם משתמש, והיכולת לאבטח ולשלוט בהם היא מינימלית.

אם אתה משתמש באייפדים, נצל את התכונות הייחודיות שלהם. חפש אחר דרכים לניצול הניידות שלהם, המצלמה המובנית, המיקרופון, הוידאו וכדומה. אם פעילויות מעקב ושליטה הם קריטריונים חשובים עבורך, ייתכן שעדיף יהיה לשקול להישאר עם המחשבים הניידים.

6. אל תיכנע לתסמונת "קיימת לכך אפליקציה". אתה שומע זאת כל הזמן: " קיימת לכך אפליקציה" (ולעיתים קרובות זה נכון). אחת הטעויות הגדולות שמורים עושים היא חיפוש אחר אפליקציות המתייחסות ישירות אל תוכן ספציפי של תכנית הלימודים—כל דבר החל מהיסטוריה אמריקאית של המאה ה-20 ועד לגיאוגרפיה של יוטה. קיימות אפליקציות נהדרות רבות, אך התמורה הגדולה מגיעה מלראות את האייפדים כמכשירים הניתנים לשימוש כחלק מתהליכי הלמידה, לא כמורים מחליפים.

7. דע שחלוקה שוויונית אינה עובדת עם אייפדים. למדת את ערך השיתוף עוד לפני גיל בית הספר. למרות שזו עשויה להיות הנחיה חשובה לחיים, עליך לשכוח לגמרי את השיתופיות כשזה נוגע לשימוש באייפדים בבית ספר. אייפדים מעוצבים להיות מכשירים אישיים; עליך לשמור על שם המשתמש שלך, וכל המידע האישי והקבצים שלך. השיתוף שלהם ייצור בעיות ענקיות של פרטיות ואבטחה.

8. צור מבנה הכשרה ותמיכה מתמשך. פריסת אייפדים היא צעד חשוב לקראת התמודדות עם צרכי הלמידה של תלמידי המאה ה-21. זה כרוך גם בשינוי משמעותי בתרבות בית הספר, אשר דורש הכשרה הולמת ותמיכה. קבע לוח זמנים עבור מפגשי הכשרה מתמשכת לאורך כל השנה. פתח קבוצות תמיכה של מורים בבית הספר ועם בתי ספר אחרים, בהם מורים יוכלו להחליף חוויות, לשתף את הצלחותיהם, וללמוד האחד מהשני.

9. התחבר באופן מקוון. אל תשתמש באייפדים של בית הספר בווקום! באינטרנט מצויים משאבים שימושיים רבים, ומחבר המאמר מפציר בך לנצלם. תוכל להתחבר בקלות וליהנות מהידע והניסיון של מורים אחרים. הצטרף לטוויטר או לאתרים כגון רשת האייפדים בחינוך ( אתר בארה"ב) .

10. אפשר את הבלתי צפוי. טכנולוגיה היא יעילה ביותר כשמשתמשים בה ככלי להעצמת התלמיד. אל תצפה לשלוט בכל היבט של למידת התלמיד, ואל תחוש בצורך להיות תמיד המומחה. עבור דור הילדים הנוכחי, טכנולוגיה היא אריג של אפשרויות בלתי מוגבלות. הענק להם את החירות לצייר את יצירות המופת שלהם!

ראה גם :
פרויקטים מחוזיים בארה"ב לאימוץ מחשבי טאבלטים בבתי ספר – האם יש להם הצדקה ?

טאבלטים בבתי ספר – תמונת מצב , אפריל 2013

המעבר ממחשבים לטאבלטים בבתי הספר : האם מאבדים את המהות ?

מחקר: האם טאבלטים משפרים את הישגי התלמידים?


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    הטאבלטים משפרים את הישגי התלמידים.
    התלמידים יותר מרוכזים וקשובים בשיעור.
    לדעתי זה כלי להעצמת התלמיד.

    פורסמה ב 05/06/2019 ע״י צילה מוסלי.
    מה דעתך?
yyya