על הטמעת התכנית הלאומית לתקשוב בחינוך – עיקרי דברים מכינוס מומחים ואנשי אקדמיה
"העולם מצוי בתהליך מדהים של יצירת הידע על ידי החברה. לבתיה"ס אין חלק בתהליך הזה". כך טען דיקן ביה"ס לחינוך במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, פרופ דוד חן, בכנס בנושא "טכנולוגיות בחינוך: הוראה ולמידה בעידן של תמורות ושינויים". את הכנס ערכה מכללת סמינר הקיבוצים בדצמבר 2011 .
פרופ' חן הוסיף, כי אסטרטגיית התקשוב של משה"ח מבקשת לקדם במערכת החינוך שני עקרונות מנוגדים; "לומד עצמאי" מחד ו"שליטה ובקרה" מאידך. עקרון הלומד העצמאי מתמקד בפיתוח חשיבה, עבודת חקר, מתן מענה לשונות התלמידים ולמידה שיתופית. עקרון השליטה והבקרה מתמקד בשליטה על ניהול הלמידה ובהתעצמות ההערכה
והמדידה. לטענת פרופ' חן, משה"ח צריך לבחור רק באחד משני העקרונות, כי יש ביניהם סתירה פנימית.
אשליה של עשייה
פרופ' חנן יניב, מאוניברסיטת קלגרי בקנדה וסמינר הקיבוצים, פירט בכנס, בשידור וידאו חי מחו"ל, את המכשולים בהטמעת תקשוב אפקטיבי בהוראה בארץ. לטענתו, אחד המכשולים הוא חוסר היכולת של המערכת להשתנות ולעבור לחשיבה וחקר.
מקור וקרדיט , עיתון קו לחינוך
קישור לגליון "קו לחינוך"