על בשביל(י) ההכשרה להוראה: מבט פילוסופי על הכשרת מורים
קיזל, א' (2016). בשביל(י) ההכשרה להוראה: מבט פילוסופי על הכשרת מורים, עיונים בחינוך, 14-13, 490-483.
ד"ר אריה קיזל הוא ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה
פרופ' שלמה בק, לשעבר נשיא מכללת קיי לחינוך ומי שעמד כמה פעמים בראש פורום המכללות האקדמיות לחינוך, מודאג. את ספרו החדש בשביל(י) ההכשרה להוראה: מבט פילוסופי על הכשרת מורים (הוצאת מכון מופ"ת, 2014, 406 עמודים) הוא כתב "מתוך תחושה עזה של דאגה לעתידה של הכשרת המורים בישראל", כדבריו. בצדק.
דאגה זו מוצאת את מקומה בכל אחד מפרקי הספר המפורט שלפנינו ובעיקר בשורה האחרונה שלו, שאינה מביאה בשורה בדמות הצעה להכשרת מורים חדשה. עם זאת, הספר פותח את אחד הדיונים החשובים ביותר שהיו כאן בשנים האחרונות בתחום הכשרת המורים ובעיקר אינו חושש מהדיון בקשר בין הכשרת המורים לבין הפילוסופיה שלה.
דחיקת הפילוסופיה החינוכית מהדיון הציבורי החינוכי בישראל היא אחד מההישגים המרשימים של אנשי הארגון, המינהל והפסיכולוגיה אשר התפתו (וגרמו לנו להתפתות) לעסוק ב"עיקר", ב"שורה התחתונה" וב"מציאות", ועל ידי כך דחקו אותנו ממרחב של שאלות (מאפשרות ופותחות) למרחב של תשובות (סגורות ומגבילות). בק מחזיר אותנו למרחב השאלות הנדרש כדי לדון בסוגיית הייעוד של הכשרת המורים והקשר בין אותה תכלית למבנה ולארגון.
ראו גם: