עלייה במספר הנרשמים במכללות להכשרת מורים בעיקר במסלול להסבת אקדמאיים


אם תימשך המגמה הקיימת, עשוי בעוד מספר שנים המסלול להסבת אקדמאים להוראה להיות מסלול ההכשרה המרכזי במכללות להוראה בישראל. כך עולה מבדיקה שערך עיתון קו לחינוך במספר מכללות להוראה, לקראת פתיחת שנת הלימודים. בבדיקה נמצא, כי בכל המכללות שנדגמו חל גידול מרשים, הנע בין 40% ל 100%- , במספר הנרשמים למסלולים להסבת אקדמאים להוראה. לעומת זאת, לא חל גידול משמעותי במספר הנרשמים למסלולי ההכשרה להוראה הרגילים.
לדברי ראש מכללת אורנים, פרופ’ יאיר קארו, חלה השנה עלייה דרמטית במספר הנרשמים למסלול להסבת אקדמאים. לדבריו, מספר הנרשמים למסלול זה באורנים כמעט הוכפל, ועומד על קרוב ל 400- נרשמים, שהתקבלו מתוך 1,860 מועמדים.
ראש מכללת סמינר הקיבוצים, ד”ר יוסי אסף, מדווח אף הוא על גידול משמעותי ועקבי במספר הנרשמים למסלול להסבת אקדמאים במכללתו - כ 300- בתש”ע. לדבריו, העובדה שהאקדמאים מעדיפים לרכוש תעודת הוראה במכללות להוראה ולא  באוניברסיטאות, היא מחמאה גדולה. ד”ר אסף מציין, כי אינו יכול לאפיין את משתתפי המסלול להסבת אקדמאים להוראה כאיכותיים יותר או פחות מאשר הסטודנטים במסלולי הלימוד הרגילים. אולם הנרשמים למסלול זה בוגרים יותר.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אשמח לקבל כל מידע נוסף בנושא עבור עבודת סמינריון לתואר שני.תודה.

    פורסמה ב 28/04/2010 ע״י שירי ספיר
    מה דעתך?
yyya