עיצוב למידת מולטימדיה , כמה עקרונות
מאת: Jane Bozarth
Jane Bozarth
Nuts and Bolts: Principles of Multimedia Learning
The Learning Solutions magazine, May 4, 2010
כותבת המאמר טוענת שכאשר עיצוב למידה אינו נעשה על פי עקרונות מסוימים, הדבר עלול להוביל לתוצר הפוגע באיכות הלמידה. לדעתה, כדי לפתח תוצרים אמינים ויעילים ללמידה מקוונת יש להקפיד על שלושת העקרונות הבאים:
סמיכות: יש להציג את המלל בסמיכות או בתוך התמונות שאליהן הוא מתייחס. הכותבת מציינת כמה דוגמאות ומסביר מדוע אינטגרציה לא מתאימה של טקסט בתוך תמונה מקשה על הצופה בהבנת תוכנה.
כפל ייצוג: מלל המוצג יחד עם תמונות הנו יעיל יותר ממלל בלבד. הכותבת מציגה דוגמה לשקף ומראה כיצד הוספה של תמונה ותרשים עשויים לשפר את הבנת הטקסט.
קשב מפוצל: אין להציג במצגת טקסט וקריינות של הטקסט. לדעת כותבת המאמר האזנה וקריאה נעשות במהירויות שונות ולכן נגרם פיצול קשב הפוגע ביכולת הלמידה. היא מציעה פתרונות אחדים לכך
מקור וקרדיט : אינגריד מסיקה ,עלון "דגים" מס' 23 , עלון המידע של מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס באוניברסיטה הפתוחה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya