עיצובם של מלומדים המעורבים בקהילה: גישה שיתופית ללימודי דוקטורט במחקר חינוכי

Warren, Mark R.; Park, Soojin Oh; Tieken, Mara Casey. The Formation of Community-Engaged Scholars: A Collaborative Approach to Doctoral Training in Education Research. Harvard Educational Review, Summer2016, Vol. 86 Issue 2, p233-260

במאמר זה המחברים חוקרים את ההכשרה והפיתוח של מלומדים (scholars) המעורבים בקהילה בתכניות דוקטורט בחינוך.

מלומדים המעורבים בקהילה העובדים בשדה החינוך משתפים פעולה עם משפחות, עם מורים ועם קהילות כדי לתמוך במאמציהם בהתייחסות לאי-שוויון חינוכי, ובתוך כך מציינים דרך חשובה שבה חוקרים יכולים לקדם צדק חברתי בחינוך הציבורי.

עם זאת, שיתופים אלה דורשים מיומנויות ואוריינטציות ייחודיות של חוקרים, אשר מודלים מסורתיים של לימודי דוקטורט אינם מתוכננים לפתח. בנוסף, תשומת לב פחותה בהרבה הוענקה לתהליך ההכשרה ולמתן כלים עבור חוקרים מתחילים המעורבים בקהילה.

מאמר זה מציג את הממצאים ממחקר עצמי של פרויקט מחקר אשר תוכנן לבנות בקרב תלמידי דוקטורט את המיומנויות, את הנטיות, ואת המחויבויות של למדנות המעורבת בקהילה.

המחברים טוענים שעל ידי טיפוח של למידה שיתופית ויצירת קהילה המאמצת את העצמיות השלמה של חברי הפרויקט, הסטודנטים לומדים לספר את סיפוריהם, לבנות יחסי מחקר "מאוזנים" (horizontal), להטיל ספק בעמדותיהם כחוקרים, ולפתח זהויות כמלומדים המעורבים בקהילה.

כאחת מחקירות העומק המועטות של פרקטיקות הדוקטורט התומכות בלמדנות המעורבת בקהילה, מחקר זה מציע לקחים ביקורתיים עבור אלה הדואגים לפיתוח של דור חדש של חוקרים בחינוך המחויבים לעבודה עם קהילות כדי לחולל שינוי בבתי ספר ובחברה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

פיתוח קהילות למידה עבור תארי מחקר מתקדמים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya