עיונים בטקסט הבית-ספרי: היבטים לשוניים, מבניים וסגנוניים

שילה, ג' (2021). עיונים בטקסט הבית-ספרי: היבטים לשוניים, מבניים וסגנוניים. תל אביב: הוצאת מכון מופ"ת

הכתיבה היא נושא המעסיק מאוד אנשי חינוך וחוקרים בתחומי האוריינות, חקר השיח והבלשנות. הקושי של תלמידים בתחום ההבעה בכתב וצמצום אוצר המילים שלהם מדגישים את הצורך בעיסוק בתחום, לא רק בשיעורי לשון. הרצון שנוצר מצד אחד ללמד כתיבה טיעונית ואקדמית ומצד שני לאפשר לתלמידים להביע קול אישי ולהתנסות בכתיבה יצירתית, מחייב התייחסות כוללת ומיוחדת לשיח ולטקסט הבית-ספרי ולהוראתו.

הספר מציע תיאור מפורט של דפוסי שיח המאפיינים טקסטים מן העברית הבינונית הנדרשת לכל מוען ונמען, כותב וקורא. כמו כן הוא מקנה כלים מבניים, לשוניים וסגנוניים-רטוריים המסייעים לפענוח הטקסט ולכתיבתו. הכותבת יוצאת מן המצוי - טקסטים מסוגות שונות ולמטרות שונות - ומציגה את הרצוי על פי קריטריונים מתחומים שונים.

הספר מיועד לסטודנטים, למורים, למרצים ולחוקרים מתחומי דעת שונים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, העוסקים בטקסט על פניו השונות. הוא נותן כלים לכל מלמד ולכל חוקר, לאו דווקא איש לשון, לפענח טקסטים הנדונים בבתי הספר בגילים השונים ולכתוב על פי הנדרש.

פרופסור גילה שילה היא מרצה בכירה בחוג ללשון עברית במכללה האקדמית בית ברל ושימשה בתפקידים רבים במכללה: ראשת החטיבה ללימודי תרבות ורוח בפקולטה לחברה ולתרבות, ראשת החוג ללשון העברית, ראשת לימודי היסוד בלשון, ראשת כתיבה אקדמית ומיומנויות למידה; כמו כן היא מכהנת כיו"ר האגודה הישראלית לבלשנות יישומית (איל"ש) וכראשת פורום מרכזי הלשון במכללות להוראה במכון מופ"ת. תחומי התמחותה הם חקר השיח, הבנת הטקסט ופענוחו, רטוריקה, סגנון, כתיבה נורמטיבית, כתיבה אקדמית, לשון בחינוך, הקשר בין לשון, חברה ותרבות. שילה פרסמה מאמרים וספרים הן בתחום המחקר הלשוני הן בתחום הוראת הלשון.

לרכישת עותק מקוון או מודפס של הספר

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא הוראת כתיבה

 

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya