עזבו אותנו מרפורמות; צריך שינוי: המלצות לשר/ת החינוך החדש

מה היא המדיניות המומלצת לשיפור החינוך בעת הזו?

האסופה שלפניכם נכתבה עבור השר החדש, אישה או גבר, שייכנס למשרד החינוך. מטרת קובץ המאמרים הזה היא כפולה: להציע לשר/ה הנכנס/ת נקודות מבט שונות על מה שנדרש למערכת החינוך הישראלית בזמן הזה; וליצור שיח מושכל בין אנשי החינוך באשר הם: בתי הספר, אקדמיה, משרד החינוך, ראשי רשויות ובעלי-עניין אחרים.

מערכת החינוך עוברת טלטלות משני סוגים: האחת קשורה לחילופים התכופים של שרי החינוך שבאים יחד עם חילופי הממשלות, והשנייה היא הסביבה המשתנה במהירות בכל היבט שנבחן: כמה טכנולוגיות אפשר וצריך להכניס למערכת, כמה עליה להשתנות או לשמור על יציבות נוכח הסביבה ההפכפכה, מה צריך ללמד והאם קיים עדיין ידע שניתן לכנות "קאנוני", מהם "הישגים", כיצד נאבקים בפערים הגדולים ועוד שאלות רבות שעולות מעת לעת ואינן זוכות למענה ראוי.

הכותבים בקובץ מאמרים זה הם: ד"ר אלון גן, פרופ' שלמה קניאל, ד"ר אברהם פרנק, מר אדר כהן, ד"ר צבי צמרת, פרופ' ניר אוריון, ד"ר יוסף יעלי, ד"ר אריאל היימן, פרופ' זהבה רוזנבלט, ד"ר גילה אמיתי, מר עלי זחלקה, פרופ' בשאר סעד, ד"ר עמיקם מרבך, פרופ' ישעיהו תדמור, פרופ' דורית ארם, ד"ר תמר ארז, מר אורן יהי-שלום, מר אורי בן-ארי וד"ר הלל וורמן.

לקובץ המאמרים באתר תנועת "חינוך ישראלי"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya