עומס קוגניטיבי על תלמידי תיכון בסביבות למידה מתוקשבות
מאת: Chang Cheng-Chieh
מילות מפתח:
בתי ספר
למידה מתוקשבת
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
עומס מידע
עומס קוגניטיבי
תהליכי למידה
תהליכים קוגנטיביים
תלמידים
מקור וקרדיט:
Chang, Cheng-Chieh; Yang, Fang-Ying. "Exploring the Cognitive Loads of High-School Students as They Learn Concepts in Web-Based Environments". Computers & Education,
v55 n2 p673-680 Sep 2010.
בקרב העוסקים בחינוך מתוקשב הייתה מזמן תחושה שהלמידה המתוקשבת בצד היותה מגוונת ומאתגרת , כרוכה גם בעומס קוגניטיבי על הלומד. עכשיו, תחושה זו הוכחה כנכונה במחקר שנערך לאחרונה בטייואן. המחקר נערך בקרב תלמידי כיתה י"א בבתי ספר תיכוניים שלמדו באופן פעיל בסביבת למידה מתוקשבת במסגרת תכנית לימודים דיגיטאלית שנמשכה באופן רציף 4 שבועות.
ממצאי המחקר מוכיחים כי סביבת למידה מתוקשבת מורכבת המחייבת קריאת מאמרים מקוונים, פענוח אנימציות ממוחשבת המוצגות בפלאש והבנת ההקשר של מושגים מדעיים כרוכה בעומס קוגניטיבי רב מבחינת הלומדים בביה"ס תיכון. חלק מהתלמידים התמודד היטב עם דרישות הלמידה המתוקשבת , אך חלק מהתלמידים התקשה במילוי המטלות יותר מאשר בסביבה מסורתית.
עוד נמצא כי כאשר מפחיתים את העומס הקוגניטיבי על התלמידים המתקשים הם מסוגלים להבין את המונחים המדעיים טוב יותר. המאמר לא ממליץ לבטל את סביבות הלמידה המתוקשבות בהוראת המדעים, אלא לתכנן אותן כך שהעומס הקוגניטיבי יהיה מופחת או הדרגתי.
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya