עולים על המסיל"ה: מיון סטודנטים ייעודי ללימודי הוראה

גולדנברג, ג' (2020). עולים על המסיל"ה: מיון סטודנטים ייעודי ללימודי הוראה. תל אביב: מכון מופ"ת

מהי דמות המורה האידיאלי? מהן תכונותיו החשובות - ידע ויכולות קוגניטיביות? תכונות אישיותיות? מוטיבציה, אמפתיה ויחס מכבד לתלמידים? וחשוב מכך – איך מאתרים את המורים האלה מבין המועמדים המגיעים למבחני מיון?

במערכת החינוך בישראל נעשית במהלך העשור האחרון עבודה יסודית לשיפור ההתאמה האישיותית של המועמדים ללימוד הוראה כמקצוע. ספר זה מתאר מערכת מיון חדשנית שנבנתה כדי להעריך את ההתאמה האישיותית של מועמדים ללימודי הוראה, וכבר נכנסה לפעולה משנת תשע"ז ואילך.

לרכישת עותק מודפס או מקוון של הספר

לקריאה נוספת

מסיל"ה - מיון סטודנטים ייעודי ללימודי הוראה

מערכת זו נקראת מסיל"ה (מיון סטודנטים ייעודי ללימודי הוראה), וייעודה להביא להשבחת ההון האנושי בהוראה על ידי בחירת המועמדים המתאימים ביותר ללימודי הוראה ולעבודה כמורים, וכן לסנן את אלה שאינם מתאימים לתפקיד.

מטרה זו מושגת באמצעות הערכת האישיות של המועמדים והתאמתם להוראה, וזאת בצד ההערכות הקיימות של היכולות הקוגניטיביות של המועמדים שנמדדות על ידי ציוני הבגרות והציון הפסיכומטרי.

הספר מתעד את שלבי הפיתוח של מסיל"ה, מתאר את הממדים הנבחנים ואת כלי המיון המשמשים למדוד אותם, ומסכם את הממצאים המחקריים על אודות יכולת הניבוי של כלי מיון זה. תיעוד ההליך של בניית מסיל"ה וממצאים לגבי יעילותה מסייעים לשימור הידע הנצבר ומספקים מידע חשוב לחוקרים העתידים לעמוד בפני אתגר דומה.

אנו מאמינים שבכוחה של מערכת מסיל"ה להשפיע גם על תפישת לימודי ההוראה בעיני המועמדים הפוטנציאליים למקצוע ועל המעמד של הלימודים הללו בעיני הציבור בכלל.

ד"ר ג'ודי גולדנברג, מחברת הספר, היא פסיכולוגית חברתית-תעסוקתית ומרצה בכירה בתלפיות - המכללה האקדמית לחינוך בחולון; כיהנה במשך שנים כראש יחידת המחקר המכללתית ולאחר מכן כראש הוועדה הבין-מכללתית למחקר במכון מופ"ת.

ד"ר גולדנברג עוסקת במחקרי הערכה ומעקב של תוכניות לימודים, כגון תוכנית המצוינים להוראה, תוכנית ההתמחות בהוראה ועוד, ועומדת בראש צוות הפיתוח של מבחני מסיל"ה למיון סטודנטים ללימודי הוראה. נוסף על כך היא עוסקת שנים רבות במחקר ובמיון כוח אדם כחוקרת בכירה במרכז למדעי ההתנהגות בצה"ל.

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya