סתירות בתפיסות של מורים: החסם הסמוי בהטמעת טכנולוגיות המחשב

אפללו, אסתר. "סתירות בתפיסות של מורים: החסם הסמוי בהטמעת טכנולוגיות המחשב", דפים, כרך 54, 2012 (תשע"ב), 166-139

מילות מפתח: שינויים בחינוך, תפיסות של מורים, תקשוב בחינוך.

המאמר חושף סתירות בתפיסותיהם של מורים בנושא מקומו של המחשב בחינוך. נבחנו בו תפיסותיהם של ארבעים ושבעה מורים העושים שימוש במחשב בכיתתם במשך שנים מספר. כלי המחקר היה שאלון בן ארבעה חלקים, והנתונים עובדו באמצעות כמה כלים. מרבית המורים הביעו עמדות חיוביות בנושא חשיבותן של טכנולוגיות המחשב לקידום ההוראה, לקידום הלמידה ולקידום המקצועי שלהם. בד בבד נמצא שמרבית המורים סבורים כי אפשר להגיע לידי למידה משמעותית גם ללא צורך בטכנולוגיות המחשב. יתרה מזאת, המורים טענו כי שילבו בהוראתם בעיקר יישומי מחשב בסיסיים, ולא השתמשו כמעט ביישומים מתקדמים. טענה זו והשימוש החלקי שלהם בטכנולוגיות אלו חושפים את קיומה של תפיסה מושרשת, אשר סותרת את העמדה המוצהרת, ולפיה המורים אינם מאמינים ביתרונות הפדגוגיים של שימוש בטכנולוגיות המחשב. התפיסות הסותרות הללו של המורים בולמות את תהליך השינוי החשיבתי אשר נדרש לצורך הטמעה מלאה של טכנולוגיות המחשב בתחום החינוך.

קישור למאמר המלא


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום רב,אני, אורית בן אמו, סטודנטית לתואר שני בהוראת המדעים במכללה ירושלים, מעוניינת לשחזר את המחקר הזה, במסגרת העבודה הסמינריונית שלי.אודה לכם אם אוכל לקבל את המאמר , כולל כלי המחקר, כדי שאוכל לעשות זאת.אשמח לשמוע מכם בהקדם, תודה רבה, אורית בן אמו

    פורסמה ב 30/10/2012 ע״י אורית בן אמו
    מה דעתך?
yyya