סקר: נשירת לומדים בקורס מתוקשב: השפעת דרכי ההעברה הסינכרוניים

Reigle, Rosemary R. "Student Attrition: An Argument for Synchronous Learning Online", 2010. 



מטרת המחקר הייתה לקבוע באיזו מידה מנחים מקוונים משתמשים בכלים סינכרוניים, והאם השימוש בכלים סינכרוניים נמצא בקורלציה עם נשירת הלומדים (retention).

בין החודשים אפריל עד ספטמבר 2010, נשלח במייל סקר רשת ל-120 מורים ומרצים המלמדים במערכת ההשכלה הגבוהה ברחבי ארה"ב שלימדו בין 3 ל-5 כיתות באופן מקוון. המורים נבחרו באופן רנדומלי. המורים הללו עבדו בקולג'ים קהילתיים, בקולג'ים ציבוריים ופרטיים ובאוניברסיטאות.

השאלות בחנו האם המנחים המקוונים השתמשו בכלים סינכרוניים בכיתות המקוונות שלהם, והאם לשימוש בכלים אלה הייתה השפעה על המספר הרשמי של האנשים שלא סיימו את הקורס.

התוצאות הראו שרוב המורים לא השתמשו בהרצאות סינכרוניות, במצלמות רשת או בפלטפורמות של יצירת מפגשים סינכרוניים באינטרנט .
מספר הסטודנטים שלא סיימו את הקורס המקוון היה גדול יותר בקורסים שאותם העבירו המנחים שלא השתמשו בכלים סינכרוניים לעומת מנחים שהשתמשו בכלים סינכרוניים.

תוצאות אלה מראות שהעדר השימוש בכלים סינכרוניים בלמידה מתוקשבת עשוי להיות תואם לשיעור נמוך יותר של מספר הסטודנטים שסיימו את הקורס . כדי לשפר את האינטראקציה בכיתות המקוונות במאמץ להפחית את שיעור הנושרים, המנחים צריכים לשקול יישום של כלים סינכרוניים המספקים שביעות רצון מידית ומפחיתים את העומס הקוגניטיבי של הלומדים המקוונים.

קישור לפריט המידע במאגר ERIC
קישור למחקר המלא
ראה גם: השיח הסינכרוני כחלק מתהליך הלמידה מרחוק בהשתלמויות מורים

מחקר: סטודנטים על השוני בין למידה מתוקשבת א-סינכרונית וסינכרונית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya