סקר בבריטניה: המורים הם המגזר הכי לחוץ

מוסף החינוך השבועי של טיימס הלונדוני, TES, פרסם באחרונה כתבה נרחבת על התופעה ההולכת ומחריפה של לחץ נפשי בקרב מורים, בגלל עומס - יתר העבודה. הכתבה כללה פירוט של ביטויי לחץ, גופניים ונפשיים, והפנייה לאתרים ייחודיים באינטרנט, כמו באתר www.teacherstress.co.uk

מממצאי סקר תעסוקתי, בשנת 2000, בבריטניה, על לחץ העבודה, עולה כי עובדי הוראה הם המגזר הראשון בסולם הלחץ ואחריהם, בסדר יורד, אחיות, מנהלים, עובדים שמוגדרים כ"מומחים" ללא הבדל בתחום עיסוקם, עובדי רווחה וסעד, נהגי רכב כבד ואנשי אבטחה. בכל הקבוצות האלה, לפחות עובד אחד מתוך חמישה דיווח על סימפטומים של לחץ נפשי גבוה. לעומת זאת, בקרב עובדי ההוראה, היו הנתונים המקבילים, שני עובדים מתוך חמישה.
בבריטניה פורסם, באמצע  2003, על  קיומו והפעלתו של  מדד לחץ במקומות עבודה, ביוזמת שלטונות הבריאות והרווחה. אף שמדובר בכל המגזרים במשק, החל שם קמפיין פרסומי על לחצים נפשיים של מורים. אחרי שהודלף לכלי התקשורת, כי מדד הלחץ מטיל את האחריות ללחצים של עובדים על ההנהלות של הגופים השונים, מזכיר הקמפיין למורים כי בקרוב, הם יוכלו למדוד את הלחצים שמופעלים עליהם בעבודה ואת הלחצים הנפשיים שנובעים מהלחץ החיצוני, באמצעות ה"סרגל" החדש.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya