סקרנות וחקרנות : אבני היסוד בהתעצמות המורה

הספר הנוכחי של מירה קרניאלי, המתבסס על עשרות שנות עבודה עם דורות של פרחי הוראה, נותן מענה למורים ולמורי מורים המחפשים דרך אחרת להוראה ומוכנים להתנסות בכיוונים חדשים. הספר מתמקד בסוגיה חינוכית ערכית זו ומציע הצדקה עיונית ודרכים מעשיות להתפתחותם ולהכוונתם של המורים כאנשים סקרנים, אכפתיים, רגישים וחושבים.
התפתחות של המורים והשינויים שהם יוצרים ביחסם כלפי תלמידיהם כאנשים וכלומדיםמעצימים אף את התלמידים עד כדי הפנמתה של גישה זו. התכנית יכולה לשמש בסיס ללמידה אישית ו/או כלל בית ספרית, אשר איננה דורשת התארגנות מיוחדת או משאבים כספיים, אלא נכונות לפרוץ את דפוסי החשיבה והעבודה המסורתיים, לשאול שאלות על סביבת העבודה ולחקור תוך ניסיון לחפש תשובות מהימנות לסוגיות ולבעיות שיתעוררו.
 
התפיסה העולה מן הספר היא כי תפקידו של המורה/מחנך אינו מצטמצם בהוראת המקצועובגבולות הכיתה, אלא עליו להיות נרחב, שלם ומלא יותר. או במילותיה של המחברת: הצורך להטיל ספק, לשאול שאלות, ללמוד, לחשוף, לגלות, במקום לתת מיד תשובות, שלעתים אינן מוסמכות דיין, יסייע בחיזוק אישיותו של המורה כאדם אכפתי, רגיש וקשוב, המכירבמגבלות הידע שלו ומתוך כך מוכן ללמוד כדי להגיע למיצוי מרבי של הידע". אכן, ספרה של מירה קרניאלי מדגיש נקודות אלה ומביא כלים מעשיים לשם פיתוחו וחיזוקו של המורה כאדם סקרן, צמא לדעת, הבוחר בלמידה כדרך חיים, מורה - כחוקר הלומד את סביבת עבודתו מתוך דאגה ורצון כן להשקיע בתלמידיו ולקדמם.
 
 
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya