סקירה שיטתית ומטא-אנליזה של קורבנוּת ברשת ותוצאות חינוכיות עבור מתבגרים

Gardella, Joseph H.; Fisher, Benjamin W.; Teurbe-Tolon, Abbie R.. A Systematic Review and Meta-Analysis of Cyber-Victimization and Educational Outcomes for Adolescents. Review of Educational Research, Apr2017, Vol. 87 Issue 2, p283-308.

השימוש של מתבגרים באינטרנט הופך יותר ויותר לנייד, פרטי וללא השגחה. זהו דבר מדאיג לאור העובדה שהאינטרנט משמש יותר ויותר כמדיום להתנסות בקורבנוּת (victimization).

אף על-פי שיש הכרה רחבה לכך שלקורבנוּת פנים-אל-פנים יש השפעה מזיקה על התוצאות החינוכיות של המתבגרים, פחות ידוע על המידה שבה לקורבנוּת ברשת יש השפעות דומות.

סקירה שיטתית ומטא-אנליזה זו מציעה סינתזה של הקשר בין קורבנוּת ברשת לבין תוצאות חינוכיות של מתבגרים מגיל 12 עד 17, כולל 25 מדידות של גודל אפקט מ-12 מחקרים שהתבססו על מגוון דיסציפלינות.

סדרה של מטא-אנליזות של אפקטים רנדומליים תוך שימוש באמידת שונוּת חשפו קשרים בין קורבנוּת ברשת לבין בעיות רבות יותר של נוכחות בבית ספר (r = .20) ובעיות בהישגים לימודיים (r = .14).

התוצאות לא השתנו על ידי ההגדרה שסופקה, מעמד הפרסום, מסגרת הזמן המדווחת, מגדר, גזע/מוצא אתני או גיל ממוצע. נידונות השלכות למחקר עתידי בהקשר של דיונים תיאורטיים, ביקורתיים ויישומיים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

בריאות וחולי במרחבי הסייברספייס: בין הצקה מקוונת להצקה מסורתית בקרב בני נוער בישראל

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya