ספרי לימוד דיגיטאליים באינטרנט – מגמות וכיוונים

המעבר היזום והגורף של מערכת החינוך בקליפורניה לספרי לימוד דיגיטאליים הנמצאים באינטרנט אינו היוזמה היחידה בארה"ב בתחומי הספרים האלקטרוניים . מתברר עתה כי מתפתחות יוזמות מעניינות ברחבי ארה"ב שעשויות להשפיע על כיווני ההתפתחות של ספרי הלימוד בשנים הקרובות . אחת היוזמות המעניינות והחדשניות היא המערכת הממוחשבת באינטרנט שהקימו לפני שנתיים Eric Frank and Jeff Shelstad.
המערכת הממוחשבת החדשנית מציעה לסטודנטים ברחבי ארה"ב שימוש חופשי ללא תשלום בספרי לימוד דיגיטאליים תוך יכולת שיתוף פעולה באמצעות רשת חברתית (Social Learning )  עם סטודנטים אחרים העושים שימוש באותו ספר לימוד דיגיטאלי . כך לדוגמא , סטודנטית בקליפורניה הקוראת בצורה מקוונת ספר לימוד באינטרנט ונתקלת בקושי מסוים יכולה לבדוק האם בקושי זה נתקלו גם סטודנטים אחרים ולראות את שאלתם והתשובה שהגיעה מסטודנטים עמיתים במקומות אחרים.
המערכת הממוחשבת הפתוחה של ספרי לימוד דיגיטאליים  בארה"ב הידועה בשם Flatworldknowledge מבוססת על מודל כלכלי שונה מזה של המו"לים המסחריים הגדולים. הסטודנט אינו משלם על עיון בספר הלימוד הדיגיטאלי המעודכן אלא על חוברות עזר הנמצאות באתר באינטרנט.  בנוסף לכך מאפשרת המערכת הממוחשבת  למרצים ולמורים להוסיף באתר תוספות, הרחבות  והסברים משלהם לפרקי הלימוד בספר הלימוד הדיגיטאלי.
 
למידע נוסף על השינויים בשוק ספרי הלימוד בארה"ב , ראה :
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya