ספרי הלימוד בכל בתי הספר במחוזות של מדינת פלורידה יידרשו להפוך לדיגיטליים עד שנת 2015-2016

תיקי הגב שבהם סוחבים תלמידים ספרי לימוד כבדים עשויים להיות נחלת העבר בעקבות הצעת התקציב שאושרה על-ידי המחוקקים בפלורידה. הצעה זו דורשת כי בתי הספר יאמצו את ספרי הלימוד הדיגיטליים תוך ארבע שנים.
פלורידה תהיה אחת מהמדינות הראשונות בארה"ב שתקבע את ציר הזמן למעבר לספרי לימוד אלקטרוניים אם צעד זה, שנכלל בהצעת חוק של תקציב החינוך, ייחתם לחוק על-ידי הממשלה.
הצעת החוק (מספר SB 2120) דורשת שבתי הספר הציבוריים בפלורידה יאמצו ספרי לימוד דיגיטליים בלבד עד שנת הלימודים 2015-2016, ויוציאו לפחות 50% מתקציב חומרי הלימוד שלהם על חומרי לימוד דיגיטליים עד אותו זמן.
ההצעה מתירה גם למחוזות של בתי הספר להתחיל בשנה הבאה בתכניות פיילוט כדי לבחון את ספרי הלימוד האלקטרוניים.
מחלקת החינוך של פלורידה תומכת בשינוי זה באומרה שהשינוי נעשה ביחד עם קבלת מנדט להעביר את כל ההערכות שנעשות ברחבי המדינה באופן מקוון וכן שקל יותר לעדכן ספרי לימוד אלקטרוניים.
אבל חלק מבתי הספר אומרים שלא נוח להם עם ציר זמן נוקשה, בייחוד לנוכח קיצוצי התקציב החמורים מהם סובלים בתי הספר בשנים האחרונות, מה שהותיר להם מעט מאוד מקום לשלם עבור הוצאות גדולות.
וכן בעוד שעלות רכישת ספרי הלימוד הדיגיטליים תהיה בערך דומה לעלות רכישת ספרי הלימוד, מחוזות בתי הספר גם ייאלצו לשלם עבור החומרה, כגון: מחשבים או מכשירים שמוחזקים ביד כמו Kindle או iPad.

בנוסף, מחוקקים אחרים אמרו שהם מודאגים מכך שהמעבר לדיגיטלי יותיר מאחור תלמידים שאין להם גישה לאינטרנט בבית.
הצעת החוק של הספרים הדיגיטליים נולדה מתוך הצעות חוק נפרדות לגבי תקציב החינוך שהגישו מוקדם יותר הן בית המחוקקים והן הסנאט. הסנאט רצה גישה איטית יותר, תוך שימוש אפשרי בתכנית פיילוט. בית המחוקקים רצה שינוי אגרסיבי יותר לספרים הדיגיטליים, תוך שהוא דורש מבתי הספר במחוזות להוציא עד שנת הלימודים 2013-2014 מחצית מתקציב ספרי הלימוד שלהם על חומרים דיגיטליים.
שני בתי המחוקקים הגיעו לפשרה, כאשר הם מאריכים את תאריך היעד בשנתיים וכוללים את תכנית הפיילוט.
יש כבר רמזים לכך שהמחוקקים מתכוונים לדון שוב בסוגיה בדיונים הקרובים, ייתכן שתהיה דחייה בתאריך היעד במספר שנים אם בתי הספר שמשתתפים בתכנית הפיילוט ימצאו שספרי הלימוד הדיגיטליים אינם עוזרים לתלמידים.

עד כה יש בית ספר אחד בלבד בפלורידה שעבר לשימוש בחומרים דיגיטליים: Clearwater High School שב-Pinellas County. בית הספר הנפיק קורא ספרים אלקטרוני מסוג Kindle לכל תלמיד בשנת הלימודים הנוכחית כדי שישמש כספר לימוד דיגיטלי. המו"לים טוענים כי הם נייטרליים לגבי התוכן ואין להם העדפה לגבי המכשיר שבו ישתמשו בתי הספר.
לא משנה מה יחליטו המחוקקים לגבי לוחות הזמנים, ברור שהמדינה מוכנה להשאיר מאחור את הספרים המסורתיים. הצעת החוק תיפטר מכל שימוש במילה "ספרי לימוד" ותחליף אותה במילה נייטרלית יותר של "חומרי הוראה" כדי שתכלול חומרים דיגיטליים.

המאמר תורגם מאנגלית ושוכתב לעברית ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    נהניתי מהמאמר-סו"ס יוכלו הילדים בעולם להיפטר מהמכה של נשיאת ילקוטים שמשקלם עולה כמעט על משקל הילד והתוצאה – בעיות בעמוד השדרה… לגבי השימוש בצירוף "ספרים אלקטרוניים" ו"ספרים דיגיטליים" לסירוגין, הגיע הזמן שנבקש מהאקדמיה להחליט איזה צירוף יקבל תוקף רשמי וייפסק הבלבול המוסיף רק מבוכה.צבי שראל

    פורסמה ב 06/06/2011 ע״י ד"ר צבי שראל
    מה דעתך?
yyya