ספרים דיגיטליים

דומב, ל' (מאי, 2013). ספרים דיגיטליים. שיעור חופשי, 103, 25.

בית הספר "גבים" בבאר שבע הוא אחד מ-100 בתי ספר יסודיים שנכנסו לתכנית פיילוט של משרד החינוך, שמטרתה לייצר חלופה לספרי הלימוד המודפסים. בבתי ספר אלה יש כבר תשתית מתאימה (מחשב נייד לכל מורה, מקרן בכל כיתה, רישות וחיבור לאינטרנט ומחשבים ניידים בעגלות טעינה). לפי התכנית, בתי ספר ילמדו אנגלית, מתמטיקה ו/או מקצוע אחר באמצעות ספרים דיגיטליים. בתי הספר יכולים לעבוד עם הספרים בשלוש רמות, ובגבים יעבדו ברמה הגבוהה ביותר – כתיבה ופעילות בספר הדיגיטלי.

יפעת מנשקו, מנהלת בית הספר, סבורה שאחד היתרונות החשובים של הלמידה בעזרת ספר דיגיטלי הוא האפשרות למתן מענה דיפרנציאלי לתלמיד. הספר הדיגיטלי גם בודק לעיתים קרובות את התשובות באופן אוטומטי, וכך מסייע למורה לראות מה מצב הכיתה. בכך הוא מפחית את הצורך במבדקים ומיפויים. בעבודה ממוקדת בספר דיגיטלי, סבורה מנשקו, ילדים חשים פחות תסכול, מבינים שמתייחסים אליהם באופן אישי, והדבר מעלה את המוטיווציה ומפחית בעיות התנהגות.

במסגרת התוכניות, המנהלים וצוות המורים יעברו 30 שעות השתלמות בנושא ספרים דיגיטליים ו-30 שעות השתלמות לספרים דיגיטליים בדיסציפלינות השונות. בימים אלה עובדים בבית הספר גבים על בניית התוכנית ובחירת הספרים שבהם ילמדו. בהמשך יבנו צוותי מורים יחידות הוראה, ויערכו התנסויות וצפיית עמיתים. "כדי שהטכנולוגיה תקדם את התלמידים, הפדגוגיה צריכה להיות איכותית", אומרת מנשקו. "נוצר פה תהליך מעניין. המורים הצעירים מגיעים לבית הספר עם ידע רב על המחשב, למורים הוותיקים יש ידע רב בפדגוגיה, והם מפרים אחד את השני".

ראה גם :

הילדים כבר בחרו - מעדיפים לקרוא טקסט דיגיטלי על פני מודפס

אם זאת הכוונה של ספר לימוד דיגיטאלי, אולי המודפס עדיף

ספרי לימוד דיגיטליים בארץ ובעולם - סקירת מידע

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya