סטנדרטים חינוכיים מובילים לירידה באיכות בתי הספר היסודיים באנגליה

מקור: אתר ה-BBC
 
מעורבות יתר של הממשלה הבריטית בקביעת הסטנדרטים החינוכיים של בתי הספר היסודיים באנגליה פגעה בהתקדמות האיכותית של בתי הספר, קובע מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קיימברידג'. הגברת השליטה של משרד החינוך הבריטי בתוכניות הלימודים בין השנים 1988-2007 נועדה לשפר את הישגי התלמידים, אך בסופו של דבר רק גרמה לנסיגה איכותית בהוראה ובלמידה בבתי הספר היסודיים שם. משרד החינוך הבריטי ביקש לקדם את ההישגים בחשבון ובשפה בבתי הספר היסודיים, הצליח ליצור אוירה של הישגים ולמידה המוכתבת ע"י בחינות הישגים, אך באופן כללי פגע בשיטות ההוראה של המורים בבתי הספר היסודיים ובאיכות הלמידה של תחומי דעת שאינם קשורים לחשבון ולשפות. גם בנוגע לרמת הלמידה בחשבון ובשפות לא בטוחים עורכי המחקר כי אכן הוקנו מיומנויות למידה איכותיות.
 הלחצים המופעלים על בתי הספר היסודיים מאז 1990 לקדם בצורה נורמטיבית את הישגי התלמידים (high stakes testing) פגעו בהקניית תחומי דעת איכותיים והפכו את תכנית הלימודים לתכנית צרה שאין בה עומק. לכאורה, יש עלייה בהישגי התלמידים בחשבון ובשפה, אך המחיר הוא הפיכת בתי הספר היסודיים לזירה שבה עיקר המאמצים של המורים מוקדשת ללמידה לקראת הבחינות במקום להרחבת דעת ולהקניית מיומנויות מעמיקות יותר.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מאמר חשוב. ומחקר חשוב עוד יותר. מסתבר שגם כאשר הכוונות טובות התוצאות עלולות להיות גרועות. בסך הכל, זאת דוגמא נוספת לכך שמעורבות יתר של הממשל בחינוך עשויה לפגוע בחינוך. מבלי להכנס להשוואות עם משטרים אפלים, גם במשטרים דמוקרטיים זה עלול לקרות. צריך לתת למורים לעשות את מלאכתם ולסמוך עליהם שהם יודעים מה הם עושים.

    פורסמה ב 10/11/2008 ע״י גבי בן עמי
    מה דעתך?
yyya