נשירת סטודנטים – "האם קשורה ליעילות ההוראה? "

מקור וקרדיט:
נשירת סטודנטים – "האם קשורה ליעילות ההוראה" , על הגובה, מרץ 2010 , גיליון 9 , ע"ע 26-29.
מחברים :
ERNEST T. PASCARELLA AND MARK H. SALISBURY
מחקר זה מרחיב ממצאים של מחקרים קודמים, שבחנו את הקשר בין תפיסת הסטודנטים את יעילות ההוראה ונשירת סטודנטים , ושכל אחד מהם נערך במוסד אקדמי יחיד, למגוון של טיפוסי אוניברסיטאות ומכללות. מחקרים אלו מראים שתפיסת הסטודנטים את ההוראה בכיתה כיעילה משפיעה על התמדתם בלימודים באותו מוסד לאחר השנה הראשונה ללימודים. במחקר השתתפו 60 מכללות ואוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית , ביניהם מכללות ארבע-שנתיות , מכללות דו-שנתיות ואוניברסיטת מחקר. בכל המוסדות  נבחרו סטודנטים בשנה הראשונה ללימודיהם אשר למדו במסגרת לימודים מלאה. במוסדות מרובי תלמידים נבחר מדגם אקראי של סטודנטים. במוסדות עם תלמידים מעטים כלל המדגם את כל הסטודנטים.
ממצאים
נמצא כי ההשפעה של החשיפה הכוללת להוראה מאורגנת ובהירה על ההתמדה בלימודים באותו מוסד אינה ישירה, אלא היא מתווכת , היא מגבירה את שביעות הרצון של הסטודנטים מההתנסות בלמידה במוסד הלימודי , ושביעות רצון זו מגבירה את ההתמדה.
מסקנות
 הממצאים במחקר רפלקציה זה מחזקים את הממצאים של מחקרי המקור. ממצאים אלו מדגישים את החשיבות שממלאים אנשי הסגל במניעת נשירת הסטודנטים, וזאת בכל סוגי המוסדות האקדמיים.  קיימות עדויות ממחקרים רבים המצביעות על כך שהשכיחות והאיכות של האינטראקציות של אנשי הסגל עם הסטודנטים מחוץ לחדר הכיתה ממלאות תפקיד חשוב בהחלטת סטודנטים להמשיך בלימודים באותו מוסד לימודי.  ממצאי המחקר הנוכחי מראים שההחלטות הסטודנטים מושפעות לא רק מהאינטראקציות שלהם עם המורים מחוץ לחדר הכיתה, אלא גם מהתנהגויות ההוראה של המורים בכיתה. התנהגויות אלו משפיעות על ההתמדה של הסטודנטים באותו מוסד בכך שהן משפיעות על הלמידה של הסטודנטים ועל שביעות הרצון שלהם מההתנסות הלימודית שלהם במוסד.
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya