נרלייזר, תוכנת הניתוח למחקר איכותני

נרלייזר, תוכנה ידידותית למחקר איכותני, מעניקה למשתמשים בה כלי המאפשר לבצע ניתוחים של טקסטים ונתונים איכותניים, ליצור תיאורים נרטיביים, לאגור מידע ביבליוגרפי, ליצור סקירת ספרות ולבנות תיאוריות המעוגנות בנתונים.
תוכנת הנרלייזר הושקה לראשונה בשנת 2003 ונמצאת בשימוש של חוקרים מתחומי מדעי החברה, הרוח, החינוך ומתחומים נוספים. הגירסה הנוכחית היא פרי ניסיון מצטבר וכוללת מרכיבים ומבנה שנוצרו בהשראת המשוב שהתקבל ממשתמשים וממעריכים מקצועיים. הגירסה הנוכחית של נרלייזר כוללת מאפיינים המאפשרים יצירת מאגר נתונים ביבליוגרפי ועריכת סקירת ספרות מדעית. באופן זה מתאפשר לחוקרים לרכז את כל עבודתם המחקרית בתוכנה אחת.

 נרלייזר, תוכנת הניתוח למחקר איכותני , אינה מיועדת להחליף את החוקרים אלא לסייע בידם לארגן את הנתונים הרבים, לארגן את המידע ליחידות בעלות משמעות, למיין את המידע ולארגנו בסדר חדש ומשמעותי.
מרחב השימוש של תוכנה זו עושה אותה מתאימה כמעט לכל הדפוסים של מחקר איכותני, ממחקר מובנה בעל גישה מחקרית "אובייקטיביסטית" עד למחקר התואם את הגישה הקונסטרוקטיביסטית. התוכנה מותאמת לשפות הנכתבות מימין לשמאל (כמו עיברית, ערבית וכד') ושפות הנכתבות משמאל לימין (אנגלית, צרפתית ספרדית וכו) ומאפשרת שילוב של שני טיפוסי השפות.


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    מעוניין לקבל יותר מידע על תוכנת נרלייזר

    פורסמה ב 12/07/2009 ע״י ד"ר יוסף חסן

    באתר התוכנה יש חומרים והדגמות וכן דואל ליצירת קשר וקבלת מידע.

    פורסמה ב 12/07/2009 ע״י פורטל מס"ע

    אשמח לקבל מידע כיצד אני משתמשת בתוכנה

    פורסמה ב 23/10/2011 ע״י ציפי זבדי
    מה דעתך?
yyya