נקודות מבט של סטודנטים בעניין גיל ההתבגרות והמוטיבציה שלהם לבחירה בטיפול בנוער בסיכון

Yakhnich, L., Himi, H. and Michael, K. (2021).  Students’ perspectives regarding adolescence and their motivation for choosing the child and youth care track, Child & Youth Services, 1-26

158 סטודנטים לטיפול בילד ובנוער ולהוראה בישראל דיווחו על רמות נמוכות של תקשורת עם הוריהם ועל רמות גבוהות יותר של קשרים חיוביים עם עמיתים (peers). בנוסף לכך דיווחו הסטודנטים על מעורבותם בהתנהגות מסוכנת ובחוויות של חיפוש-זהות כאשר היו בגיל ההתבגרות.

הבדל משמעותי נמצא במניעים לבחירת מקצוע: סטודנטים לטיפול בילד ובנוער דיווחו על רמות נמוכות של הנעה חיצונית בהשוואה לסטודנטים להוראה.

נראה כי הקשר בין תקשורת עם ההורים ובין הבחירה ללמוד טיפול בילד ובנוער תוּוָך באמצעות מעורבות בהתנהגות מסוכנת ובהנעה חיצונית, בעוד שהקשר בין יחסים עם עמיתים ובין בחירה בלימודי טיפול בילד ובנוער תוּוָך בידי חוויות לחיפוש זהות והנעות חיצוניות.

השלכות

לממצאים יש השלכות יישומיות להכשרת סטודנטים, מפני שהם מרמזים כי כדאי לשים דגש על קישור מתמשך ועקבי בין חוויות אישיות ובין התפתחות אישית – לתועלתם של התלמידים ושל אוכלוסיית היעד שלהם: ילדים ונוער בסיכון.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא גורמי הנעה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya