ניתוח ההשפעות של ניהול רגשות על הזמן ועל הניהול העצמי בלמידה מבוססת מחשב

Arguedas, Marta; Daradoumis, Thanasis; Xhafa, Fatos. Analyzing the effects of emotion management on time and self-management in computer-based learning. Computers in Human Behavior, Oct2016, Vol. 63, p517-529.

למידה רגשית כרוכה ברכישה של מיומנויות להכרה ולניהול רגשות, פיתוח אכפתיות ודאגה לאחרים, קבלת החלטות אחראיות, ביסוס קשרים חיוביים, ועמידה במצבים מאתגרים ביעילות.

זמן הוא משתנה חשוב בהקשר של למידה ובמיוחד בניתוח תהליכי הוראה-למידה המתרחשים בלמידה שיתופית, בעוד שניהול זמן חיוני ללמידה יעילה. המטרה של עבודה זו היא לנתח את ההשפעות של ניהול רגשות על ניהול זמן ועל ניהול עצמי בלמידה מקוונת ולזהות את היכולות בניהול זמן ובניהול עצמי המושפעות ביותר בעת שתלמידים חותרים להשיג למידה יעילה.

לצורך כך, המחברים ערכו ניסוי עם כיתת תלמידי תיכון, אשר הראה שהעלאת יכולתם לנהל רגשות בצורה טובה יותר ובאופן יעיל יותר הגביר את מיומנותם בניהול הזמן שהוקצה לפרקטיקת הלמידה בצורה פרודוקטיבית יותר, וכתוצאה מכך את ביצועי הלמידה שלהם במונחים של מעורבות התנהגותית והישגיות וחלקית, במונחים של מעורבות קוגניטיבית וויסות עצמי. המשוב הרגשי של המורים נמצא כגורם מכריע בהגברת מעורבות קוגניטיבית.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

ההתנהגות האנושית במשימה עם מידע מרובה ברשת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya